Не сте ли твърде млади за предпримачество?

Не сте ли твърде млади за предпримачество?

Ако имате симпатично лице, което обаче не внушава особен авторитет, трябва ли да се страхувате от възможността кариерата ви като предприемач да пострада, заради начина, по който изглеждате? В крайна сметка, кой би застанал зад бизнес, чието лице е човек, който не би изглеждал не на място в близката гимназия?

Собствениците на бизнес с бебешко лице и предприемачите, които са наистина млади и изглеждат на тяхната възраст, трябва да се съобразяват: не всеки смята, че младежкият ви вид е просто недостатък. Например, ново проучване, водено от професор по маркетинг в Университета на Станфордския университет, открива, че когато наемащите мениджъри получават избор между доказани способности и привиден потенциал, те често избират вълнението на непроверения, но обещаващ кандидат.

Хората с „бебешки лица“ и младите предприемачи, чиято възраст не може да бъде сгрешена, в действителност нямат причина да се притесняват, защото не всички смятат младоликият им вид за недостатък. Прочуване на бизнес училище на Станфордския университет открива, че когато биват изправени пред избор между доказани качества и голям потенциал, мениджърите, отговарящи за назначаването на нови служители, често избират онези кандидати, които изглеждат по-обещаващи в дългосрочен план и могат да внесат свежи идеи в компанията.

„Потенциалът да бъдеш добър в нещо може да бъде за предпочитане от това в действително да се справяш отлично с дадена дейност“, казва водещият изследовател в прочуването Закари Тормал.

За младите предприемачи това означава, че тяхната възраст може да се разглежда като база за потенциален растеж и да им носи предимство в сравнение с утвърдените играчи на пазара, които инвеститорите разглеждат като по-сигурни, но не и особено интересни или вдъхновяващи залози.

 Резултатите от това изследване изглежда отговарят на личния опит на младия предприемач Търсдей Брам, който размишлява върху въпроса „Подценяват ли ви останалите, защото сте младолики?“ в блога the Young Entrepreneur Council. Тя признава, че има хора, които се отнасят с пренебрежение и арогантност към по-младите от тях, но има и такива, които се зараждат с енергия от контактите със зелени предприемачи.

„Разбира се, винаги ще има хора, които смятат, че „децата“ не трябва да управляват бизнес. Като под деца те имат предвид всички на възраст под 40 години. Дръжте се учтиво към тези динозаври. Това единственото нещо, което трябва да направите. Не е нужно да ги печелите на ваша страна, да ги привличате като клиенти или пък да ги опознавате. Носете младостта си гордо“, съветва тя.

„Превърнах младежкият си външен вид в нещо като бизнес стратегия… Полагам големи усилия, за да отсея хората, с които искам да правя бизнес, от всички останали, още преди да сме заговорили за възможни съвместни проекти. Моят външен вид е един от филтрите, които ми помагат с тази цел“, споделя Брам.

Тя също така казва, че е изненадана от това колко много хора реагират положително на външния и вид.

„Има хора, които възприемат ярко оцветената ми коса и младежкия ми стил на обличане като знак за увереност. Не се страхувайте да използвате външния си вид като инструмент за изграждане на доверие“, казва Брам.

………….

Джесика Стилман, бизнес блогър, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ