Три съвета за лидерите от хибридната ера
Добре дошли в новото нормално: някои служители в офиса, а други, работещи от вкъщи. Някои членове на екипа на място в определени дни и след това отдалечени в други дни. Как балансирате комуникацията между тези различни екипи? Как гарантирате, че всеки служител е на една и съща дължина на вълната, когато става въпрос за процеси и операции?
Хибридната работа бележи значителен скок, особено на фона на пандемията Covid-19, и тя само ще продължи да расте. Днес 63% от компаниите с висок растеж използват хибридни модели на работа. Също така работниците обикновено предпочитат хибриден модел на работа 83% от времето. С разширяването на хибридната работа се увеличават и сложността на управлението на работната сила, пише Еntrepreneur. Това носи нови предизвикателства пред лидерите за свързване и изграждане на взаимоотношения. Ако не сте сигурни как да се ориентирате в хибридна работна среда и да улесните прехода за всички участници, ето няколко основни съвета за комуникация.
Повишете ресурсите си
Първата стъпка, която трябва да предприемете, е да надстроите своя набор от цифрови инструменти и умения. Когато решавате кои инструменти и умения да използвате, имайте предвид, че две от най-големите предизвикателства, пред които са изправени отдалечените работници, включват комуникация (17%) и самота (19%). С подходящите инструменти можете да улесните ефективната комуникация, като същевременно накарате отдалечените служители да се чувстват сякаш са в офиса с вас.
За да управлявате ефективно хибридна среда, трябва да използвате правилните технологични платформи, включително Slack, Zoom, Google Workspace и други. Трябва също да инвестирате във висококачествено AV оборудване, включително микрофони и камери, които улесняват работата от разстояние. Също толкова важно е да знаете как да използвате оборудването и да осигурите адекватно обучение на екипите. В идеалния случай тези платформи биха били диагностика за местоположението. Това означава, че те могат да се използват също толкова ефективно в офиса, колкото и на отдалечени места.
Изравнете комуникациите между хоум офис служители и хората от екипа в офиса
Въпреки че много бизнес лидери предпочитат личната комуникация, хибридната работа изисква нова парадигма. Запитайте се как можете да сте сигурни, че всички гласове се чуват във вашата организация. Как можете да структурирате хибридни срещи, така че хоум офис служителите и останалите членове на екипа да могат да участват еднакво? Трябва също така да разберете как да избегнете пренебрегването на хората за проекти или промоции, защото те физически не са в офиса. И накрая, помислете дали трябва да изисквате от служителите да идват в офиса поне един ден в седмицата за срещи или други поводи или не.
В крайна сметка има много начини да накарате вашите отдалечени служители да се чувстват като част от екипа. Например, една статия от Harvard Business Review препоръчва вграждането на буферно време в срещите, което дава възможност на служителите да се включат в срещата, преди тя да започне. През това време служителите могат да разговарят помежду си и да се свържат преди началото на срещата, улеснявайки небрежната комуникация между отдалечени екипи и офис екипи.
Изградете своята платформа за лидерство на мисълта
Като хибриден лидер, трябва да увеличите максимално своя мисловен лидерски отпечатък. Занапред лидерите ще се радват на много по-малко физическо време със служители, клиенти и ключови заинтересовани страни. Във виртуалния контекст споделянето на правилните съобщения чрез социалните платформи, чрез традиционните медии и по фирмените канали е от решаващо значение.
Лидерството на мисълта е от решаващо значение тук: създаване на вашата изпълнителна марка и платформа, след това разпространението им по цифрови канали за максимално въздействие. Важно е също да не се подценява стойността на мисловното лидерство и неговото влияние. Едно проучване на Edelman-LinkedIn установи, че 55% от вземащите решения използват мисловно лидерско съдържание, за да помогнат на ветеринарния бизнес. Освен това, същото проучване открива, че 50% от лицата, вземащи решения, прекарват минимум час на седмица, консумирайки съдържание на мисловно лидерство.
Един от най-добрите начини за изграждане на вашата платформа е да имате внимателно, устойчиво присъствие в канали за социални мрежи като LinkedIn. Факт е, че 77% от потребителите предпочитат да купуват от компании със социално активни мениджъри. Също така трябва да споделяте мнения за вашата фирмена култура или вашата индустрия в обмислени, дългосрочни публикации в блогове, например.
Има много лидери, които са изградили име и репутация на надеждни мисловни лидери. Например, предприемачът Гари Вайнерчук успя да стане международно разпознаваем поради присъствието си в социалните медии, блоговете и други платформи. Той редовно произвежда видео съдържание, когато не пише блог или споделя мислите си в социалните медии.
В крайна сметка, правилните решения за отдалечена работа, ефективно планиране на комуникациите и силно присъствие на мисловно лидерство могат да помогнат за преодоляване на препятствията, които иначе биха ви задържали в хибриден контекст. Каквито и предизвикателства да предстоят, хибридната работа е готова да бъде постоянен елемент в офисната култура - и такава, която може да работи в полза на лидерите с правилната подготовка.
Източник: Каролин Картър-Смит, съосновател на CSuite Content, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.