ЕК: Социалните мрежи не полагат достатъчно усилия за защита на потребителите

ЕК: Социалните мрежи не полагат достатъчно усилия за защита на потребителите

Facebook, Twitter и Google трябва да положат повече усилия, за да приведат потребителските си условия в съответствие с законовите норми на ЕС, заяви Европейският комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете Вера Йоурова, цитирана от „Ройтерс“.

Органите за защита на потребителите на държавите членки на Европейския съюз застанаха зад позицията, че трите компании са постигнали само частичен и недостатъчен напредък по важни въпроси във връзка с поемането на отговорност и начина на осведомяване на потребителите за евентуално премахване на съдържание или прекратяване на договор.

Еврокомисарят Вера Йоурова поясни, че използването на социалните мрежи като платформи за реклама и търговия ги поставя в същата категория като компаниите, които предлагат подобни услуги в офлайн среда.

„Правилата на ЕС за защита на потребителите трябва да бъдат спазвани и ако компаниите не се съобразяват с тях, то те ще бъдат обект на сакции“, предупреди Йоурова.

„Някои компании вече направиха платформите си по-безопасни за потребителите, но е неприемливо, че този процес все още не е напълно завършен и че отнема толкова време.“, добави тя.

От Facebook заявиха, че работят в тясно сътрудничество с органите на ЕС, за да направят нужните промени в потребителските си условия и да осигурят по-голяма прозрачност.

„Отдавна разполагаме с инструменти, които да информират хората за премахването на съдържание, и възнамеряваме да разширим тези способности на по-късен етап през тази година“, допълниха от Facebook.

Европейската комисия обяви, че американското трио се е съгласило на промяна в условията, които сега ограничават техните отговорности и принуждават европейските граждани да се отказват от своите права, като правото да откажат поръчка или да върнат покупка, направена онлайн и възможността да подадат жалба в родната си страна, след като в момента това може да бъде направено само в Калифорния, където са базирани трите фирми. Те също така са се съгласили да променят условията, които освобождават социалните мрежи от задължението да идентифицират търговското и спонсорираното съдържание.

От Европейската комисия допълниха, че националните органи ще наблюдават постигнатия прогрес и че ще използват предлаганите от компаниите процедури за обработка на незаконно съдържание. Държавите членки също така ще могат да предприемат „принудителни мерки по прилагане на законодателството, когато това е нужно“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Зелена вълна на борсите в Европа и Азия въпреки политическите сътресения
Атанас Зафиров за визитата си в Китай: Поканата беше чисто партийна
„Хамас“ обмисля американските предложения за спиране на огъня в Газа
Глобалните пазари през седмицата остават в очакване на вота на доверие в Париж
Ограничават движението на тежки камиони по магистралите заради края на празничните дни
Тръмп призова чуждите компании да уважават американските имиграционни закони
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open