Instagram крие негативни данни от свои проучвания?

Instagram срещна критики заради това, че пази в тайна своите вътрешни проучвания за ефекта на социалните медии върху потребителите в тийнейджърска възраст.
Според „Уолстрийт Джърнъл“ анализите сочат, че притежаваната от Facebook платформа е обвинявана от младежите за повишени нива на тревожност и депресия. Информацията на изданието, която към момента не е оспорена от Facebook, разкрива данни, изнесени в презентационни слайдове, предаде „Би Би Си“.
На един от тях пише, че Instagram влошава проблемите с външния вид при една на всеки три тийнейджърки. На друго място се разкрива, че през 2020 г. анализ е установил, че 32% от анкетираните казват, че в случаите, когато се чувстват зле относно това как изглеждат телата им, Instagram ги кара да се чувстват още по-зле.
През 2021 г. социалната мрежа е провела мащабно проучване на десетки хиляди хора, които съчетават отговорите на потребителите със своите собствени данни относно времето, прекарано в Instagram и това какво са видели.
В отговор на публикацията на „Уолстрийт Джърнъл“ от платформата публикуваха опровержение, според което медията се е фокусирала върху „ограничен набор от констатации“. „Направихме обширна работа около тормоза, самоубийствата и самонараняванията и хранителните разстройства, за да направим Instagram безопасно и подкрепящо място за всички“, се казва в изявлението. Там се допълва още, че въз основа на изследвания и обратна връзка от експерти са разработени инструменти, с които хората сами да се предпазват от тормоз.
Парите преди потребителите
Същевременно обаче ръководителят на отдел за безопасност на децата към Националното общество за превенция на жестокостта към децата, Анди Бъроуз, има друга гледна точка. Според него информацията, споделена от „Уолстрийт Джърнъл“, показва, че „компанията отново и отново поставя печалбата пред вредата“.
„Тяхното собствено изследване показва, че голям брой от тийнейджърите в Instagram казват, че услугата ги кара да се чувстват по-зле със себе си – но компанията просто иска да се увери, че те продължават да се връщат“, коментира той.
Законопроект на британския регулатор, посветен на онлайн сигурността, дава правото да се въвеждат глоби на компании, които не успеят да действат по отношение на съдържание, което може да нанася вреди.
Американската организация Fairplay обяви, че новините показват, че Instagram не е място за деца. Оттам призоваха правителството на САЩ да пусне своето проучване и плановете за стартиране на платформа на име Instagram Youth да бъдат осуетени.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Великобритания подсилва войските си с нова служба от ветерани и резервисти
Свят |Белият дом предлага всеобхватно споразумение на университетите, за да получат предимство при финансирането
Свят |Shein планира първите си постоянни магазини във Франция, но разгневи местните търговци
Компании |Аукционна къща Christie's излага на търг шедьовъра „Зимното яйце“ на Фаберже
Бизнес |Alibaba регистрира рекордна потребителска активност в първия ден от китайските празници
Компании |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.