Надценени ли са акциите на Apple?
Акциите на Apple поевтиняха след трудна седмица за пазарите, белязана от по-агресивния тон на Федералния резерв на САЩ, но не и преди компанията да стане първата в историята с пазарна капитализация от 3 трлн. долара. Пред Yahoo Finance мениджърът на портфейл в Independent Solutions Wealth Management Пол Мийск споделя, че акциите на Apple далеч не са добра сделка в момента.
„Мисля, че това е просто едно число. Въпреки че Apple е емблематична американска технологична компания от много време, смятам, че акциите й в момента са много скъпи“, коментира той.
Въпреки че според Мийкс Apple продължава да е един от основните играчи в технологичната индустрия, производителят на iPhone не е сред фирмите, в които той би инвестирал сега.
„Сред технологичните фирми, било то големи, средни или малки, Apple не е най-добрата инвестиция в списъка ми. Мисля, че акциите на компанията са надценени значително“, добави той.
Мийкс далеч не е единственият, който мисли, че акциите на Apple са твърде скъпи, като през ноември мениджърът на портфейл от The Satori Fund Дан Найлс заяви пред Си Ен Би Си, че компанията е „най-надценената технологична акция, която съществува“.
На фона на проблемите с веригата на доставки, които тормозят технологичната индустрия, Apple достигна пазарна капитализация от 3 трлн. долара чрез успеха на iPhone, Apple Watch и AirPods – които бяха сред най-горещите артикули за подаръци през изминалия празничен сезон. Освен това Apple продължава да трупа приходи чрез услуги като AppleCare, App Store, Apple Music+ и Apple TV+.
Мийкс обаче вярва, че има и други компании, на които технологичните инвеститори трябва да обръщат повече внимание.
„Сред компаниите от групата FAANG, към която добавям и Microsoft, вероятно бих предпочел Alphabet/Google пред останалите. Извън FAANG, мисля, че има някои имена от сектора на чиповете и оборудването за полупроводници, които са в по-добра позиция“, добави той.
Microsoft е друга компания, която е на път да премине прага на пазарна оценка от 3 трлн. долара, след като достигна границата от 2 трилиона долара в средата на 2021 г. А що се отнася до неговата прогноза за Alphabet, Мийкс каза, че възможността за растеж в дигиталното рекламно пространство през 2022 г. е това, което прави Google и технологичните компании, които са сходни на нея, по-привлекателни от Apple.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.