Надценени ли са акциите на Apple?

Надценени ли са акциите на Apple?

Акциите на Apple поевтиняха след трудна седмица за пазарите, белязана от по-агресивния тон на Федералния резерв на САЩ, но не и преди компанията да стане първата в историята с пазарна капитализация от 3 трлн. долара. Пред Yahoo Finance мениджърът на портфейл в Independent Solutions Wealth Management Пол Мийск споделя, че акциите на Apple далеч не са добра сделка в момента.

„Мисля, че това е просто едно число. Въпреки че Apple е емблематична американска технологична компания от много време, смятам, че акциите й в момента са много скъпи“, коментира той.

Въпреки че според Мийкс Apple продължава да е един от основните играчи в технологичната индустрия, производителят на iPhone не е сред фирмите, в които той би инвестирал сега.

„Сред технологичните фирми, било то големи, средни или малки, Apple не е най-добрата инвестиция в списъка ми. Мисля, че акциите на компанията са надценени значително“, добави той.

Мийкс далеч не е единственият, който мисли, че акциите на Apple са твърде скъпи, като през ноември мениджърът на портфейл от The Satori Fund Дан Найлс заяви пред Си Ен Би Си, че компанията е „най-надценената технологична акция, която съществува“.

На фона на проблемите с веригата на доставки, които тормозят технологичната индустрия, Apple достигна пазарна капитализация от 3 трлн. долара чрез успеха на iPhone, Apple Watch и AirPods – които бяха сред най-горещите артикули за подаръци през изминалия празничен сезон. Освен това Apple продължава да трупа приходи чрез услуги като AppleCare, App Store, Apple Music+ и Apple TV+.

Мийкс обаче вярва, че има и други компании, на които технологичните инвеститори трябва да обръщат повече внимание.

„Сред компаниите от групата FAANG, към която добавям и Microsoft, вероятно бих предпочел Alphabet/Google пред останалите. Извън FAANG, мисля, че има някои имена от сектора на чиповете и оборудването за полупроводници, които са в по-добра позиция“, добави той.

Microsoft е друга компания, която е на път да премине прага на пазарна оценка от 3 трлн. долара, след като достигна  границата от 2 трилиона долара в средата на 2021 г. А що се отнася до неговата прогноза за Alphabet, Мийкс каза, че възможността за растеж в дигиталното рекламно пространство през 2022 г. е това, което прави Google и технологичните компании, които са сходни на нея, по-привлекателни от Apple.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Тръмп може да се позове на закон за извънредно положение, за да изпрати армията в американски градове
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
Времето: Предупреждения от първа, втора и трета степен за обилни валежи в 23 области
Великобритания се отказа да съди заподозрени за китайски шпиони в името на добрите отношения с Пекин
Какво всъщност е AI - заплаха, технологична революция, пазарен балон или просто бизнес?