Netflix отчете първи отлив на абонати от повече от десетилетие

Netflix отчете първи отлив на абонати от повече от десетилетие

Американската компания Netflix заяви, че инфлацията, войната в Украйна и ожесточената конкуренция са допринесли за първия отлив на абонати от нейната стрийминг платформа от повече от десетилетие и прогнозира по-големи загуби в бъдеще, предаде Ройтерс.

Компанията съобщи, че е загубила 200 хил. абонати през първото тримесечие, което е значително под прогнозата й за ръст с 2,5 млн. абонати. За този спад допринесе и прекратяването на дейността на Netflix в Русия след инвазията в Украйна. Този ход е откъснал 700 хил. абоната от платформата – цифра, която не е могла да бъде компенсирана от ръст в други региони.

Компанията отчете ръст на приходите от 10% до 7,87 млрд. долара през първото тримесечие, което е малко под очакванията на Уолстрийт. Печалбата на акция от 3,53 долара също надмина консенсусната прогноза на анализаторите от 2,89%.

Въпреки това акциите Netflix се сринаха с 26,73% в следборсовата търговия във вторник, което изтри около 40 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията, поставяйки на преден план спада при абонатите. След като през януари предупреди за слаб ръст на абонатите, компанията загуби почти половината от стойността си, предаде Си Ен би Си

Компанията посочи и споделянето на пароли за достъп като причина за натиска върху ръста на приходите й. Според нейни изчисления освен 222 млн. плащащи домакинства, чрез споделяне на пароли достъп до стрийминг услугата имат още 100 млн. домакинства, включително 30 млн. в САЩ и Канада. Очаква се компанията да предприеме мерки срещу споделянето на пароли.

Netflix беше сред големите печеливши от ограничителните мерки срещу разпространението на коронавируса, които накараха хората да прекарват повече време вкъщи. Сега обаче компанията казва, че печалбите от ерата на пандемията „замъгляват картината“ за компанията и че вижда спад, тъй като хората се връщат към дейностите извън дома.

В опит да продължи да печели дял на пазара Netflix увеличи разходите си за съдържание, особено за оригинални продукции. Това обаче доведе до повишение на цените за абонамент, като компанията заяви, че това увеличение е частично отговорно за загубата на 600 000 абонати в САЩ и Канада през последното тримесечие.

Забавянето на ръста на абонатите кара Netflix да обмисли предлагането на по-евтина версия на услугата с реклами, взимайки пример от своите конкуренти HBO Max и Disney+.

„Тези, които са следвали Netflix, знаят, че съм бил против сложността на рекламата и съм голям фен на простотата на абонамента“, каза главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс. „Но колкото и да съм фен на това, аз съм по-голям привърженик на даването на избор на потребителите“, добави той.

Netflix предложи мрачна прогноза за пролетното тримесечие, прогнозирайки, че ще загуби 2 милиона абонати, въпреки завръщането на очаквани сериали като „Stranger Things“ и „Ozark“ и дебюта на филма „The Gray Man“ с участието на Крис Евънс и Райън Гослинг.

Лошото представяне на Netflix повлече надолу целият сектор на видео стрийминг услугите, като акциите на Roku, Walt Disney и Warner Bros Discovery поевтиняха в следборсовата търговия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 24 декември. Бъдни вечер! Имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени
7, 9 или 11 ястия - традиции и обичаи на Бъдни вечер
Изпадналият в затруднение автомобилен сектор в Европа планира затваряне на заводи и съкращения
Бившият предидент на САЩ Бил Клинтън е приет в болница с висока температура
Няколко държави са предложили на Русия домакинство за преговори Путин - Тръмп
Патриарх Даниил: На Бъдни вечер виждаме бъдещето, което Бог е предвидял за нас - да бъде с нас, сега и во веки
Чарлз III извади прочут производител на шоколад от списък на доставчици за Бъкингамския дворец, за първи път след 170 г.
IT гиганти харчат милиони долари за камъни срещу въглеродния диоксид в атмосферата