Първите изцяло електрически самолети излизат на пазара след 3 до 5 години

Първите изцяло електрически самолети излизат на пазара след 3 до 5 години

Британската компания Rolls-Royce Holdings Plc, която произвежда самолетни двигатели за Аіrbuѕ и Воеіng, очаква първите изцяло електрически самолети да са готови за полети след три до пет години, предаде Блъмбърг. В случая става въпрос за малки модели с ограничен брой пътници. 

Първото търговско приложение на разработената от Rolls-Royce системата за батерии P-Volt с мощност от 600 киловатчаса ще позволи превоза на 6 до 8 души на разстояние до 80 морски мили, заяви президент на електрическото подразделение на компанията Роб Уотсън по време на авиошоу в Сингапур.

По думите му с времето технологиите за батерии ще се подобряват, като целта е през следващото десетилетие да може да се осъществи полет на разстояние 400 км. Cиcтeмaтa нa Rоllѕ-Rоусе може да се използва и вepтиĸaлнo излитaнe и ĸaцaнe.

„Уверени сме в технологията. Сега трябва да увеличим нейния мащаб, за да може тя да има значимо икономическо въздействие“, каза Уотсън, който пое президентския пост по-рано тази година. По думите му „през следващите три до пет години“ е напълно възможно да бъде постигнато градско и регионалното въздушно движение със самолети с 8 до 18 места.

Множество компании по света – от стартъпи до утвърдени авиокосмически гиганти, както и автомобилни производители, се намират в различни етапи от разработването на самолет, захранван с алтернативен източник на енергия, тъй като секторът е подложен на натиск за намаляване на вредните емисии. Сред вариантите, по които се работи, са проекти за самолети с устойчиво самолетно гориво, самолети с водород, изцяло електрически самолети и хибридни летателни апарати.

Уотсън обаче не очаква теснофюзелажните самолети, които са най-популярните модели на Airbus и Boeing, да станат изцяло електрически.

„Ако искате да превозвате стотици души на хиляди мили разстояние, какъвто е пазарът, батериите никога няма да могат да изпълнят тази цел, тъй като ще бъдете ограничени от енергийната плътност и теглото на батерията. Ако искате да постигнете нулеви нетни емисии при тези платформи, то за целта ще трябва да използвате устойчиви горива и водород“, коментира той.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu
Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро