Първите изцяло електрически самолети излизат на пазара след 3 до 5 години

Първите изцяло електрически самолети излизат на пазара след 3 до 5 години

Британската компания Rolls-Royce Holdings Plc, която произвежда самолетни двигатели за Аіrbuѕ и Воеіng, очаква първите изцяло електрически самолети да са готови за полети след три до пет години, предаде Блъмбърг. В случая става въпрос за малки модели с ограничен брой пътници. 

Първото търговско приложение на разработената от Rolls-Royce системата за батерии P-Volt с мощност от 600 киловатчаса ще позволи превоза на 6 до 8 души на разстояние до 80 морски мили, заяви президент на електрическото подразделение на компанията Роб Уотсън по време на авиошоу в Сингапур.

По думите му с времето технологиите за батерии ще се подобряват, като целта е през следващото десетилетие да може да се осъществи полет на разстояние 400 км. Cиcтeмaтa нa Rоllѕ-Rоусе може да се използва и вepтиĸaлнo излитaнe и ĸaцaнe.

„Уверени сме в технологията. Сега трябва да увеличим нейния мащаб, за да може тя да има значимо икономическо въздействие“, каза Уотсън, който пое президентския пост по-рано тази година. По думите му „през следващите три до пет години“ е напълно възможно да бъде постигнато градско и регионалното въздушно движение със самолети с 8 до 18 места.

Множество компании по света – от стартъпи до утвърдени авиокосмически гиганти, както и автомобилни производители, се намират в различни етапи от разработването на самолет, захранван с алтернативен източник на енергия, тъй като секторът е подложен на натиск за намаляване на вредните емисии. Сред вариантите, по които се работи, са проекти за самолети с устойчиво самолетно гориво, самолети с водород, изцяло електрически самолети и хибридни летателни апарати.

Уотсън обаче не очаква теснофюзелажните самолети, които са най-популярните модели на Airbus и Boeing, да станат изцяло електрически.

„Ако искате да превозвате стотици души на хиляди мили разстояние, какъвто е пазарът, батериите никога няма да могат да изпълнят тази цел, тъй като ще бъдете ограничени от енергийната плътност и теглото на батерията. Ако искате да постигнете нулеви нетни емисии при тези платформи, то за целта ще трябва да използвате устойчиви горива и водород“, коментира той.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ