YouTube може да бъде най-мощното оръжие на Google срещу Facebook
В битката за вниманието на потребителите и доларите на рекламодателите Google може да има не толкова тайно оръжие срещу Facebook - YouTube, пише Business Insider.
Колективно американските потребители вече прекарват повече време в YouTube, отколкото в Facebook, каза във вторник Брайън Уийзър, финансов анализатор в Pivotal Research Group, позовавайки се на данни на водеща световна компания за измерване и проучване на пазара Nielsen. Тази разлика най-вероятно ще нараства. "Като се има предвид относителният мащаб на YouTube ... текущият растеж на тези нива е забележителна тенденция за индустрията", посочва Уийзър.
Потребителите от САЩ са прекарвали около 4 млрд. часа във Facebook от ноември насам. От Facebook съобщи през януари, че посещаемостта на сайта спада, отчасти заради промените в новинарския поток, който отнема от вниманието на публикации от новинарските и други организации, за сметка на тези от приятелите и членовете на семействата на потребителите.
Потребителите в САЩ харчат милиарди часа всеки месец, гледайки YouTube
От друга страна, от август до февруари, американските потребители на възраст 18 и повече години прекарват средно 176 млн. часа на ден - или 4,9 ммрд. часа на месец, гледайки YouTube на мобилни устройства. Това дава на YouTube огромно предимство пред гиганта в социалните мрежи по отношение на времето, което американските потребители колективно прекарват в сайтовете.
В тези цифри дори не е взето под внимание пгледането на YouTube на своите смарт телевизори или чрез медийни поточни устройства като кутиите Roku. Отчитайки и тях, общото време, което американските потребители прекарват в сайта на стрийминг гиганта, е около 6 млрд. часа на месец.
Видеоклипове от водещи медийни компании доминират в YouTube
"Ако погледнете 74-те най-големи компании в медиите, видеоклиповете им представляват около половината от всички зрителски посещения в YouTube", отбеляза Уийзър. Сред компаниите, чиито видеоклипове най-много привличат запалените зрители, са Universal Music Group, Vevo и Warner Music, всеки от които представлява повече от 3% от всички показвания на YouTube за един месец.
Всичко това може да допринесе за привлекателността на компанията за рекламодателите. Макар по-рано те често да са странели от YouTubе, поради неравномерното качество на видеоклиповете и честото присъствие на спорни такива, Уийзър предрича компанията да има все по-голям успех в бъдещото привличане на рекламодатели.
"Относителният мащаб на YouTube и неговата сравнително висока концентрация на големи издатели... чието съдържание е професионално или полупрофесионално, благоприятства YouTube по отношение на способността му да се представя като заместител на традиционната телевизия за националните рекламодатели", обяснява Уийзър.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.