Ангелкова няма информация дали се очакват и други фалити на туроператори

Ангелкова няма информация дали се очакват и други фалити на туроператори

Нямаме информация дали се очакват и други фалити на туроператори. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на извънредния брифинг днес, свикан след като стана ясно, че един от най-големите български туроператори "Астрал Холидейз" е изпаднал в несъстоятелност.
Тя гарантира, че няма риск да не бъдат удовлетворени претенциите на клиентите на компанията, които са купили ваканционни пакети или други услуги, но не могат да се възползват от тях заради фалита. Компанията е спазила всички изисквания на Закона за туризма по информирането и поддържането на валидна застраховка "отговорност на туроператора" и ще бъдат покрити всички претенции. Застрахователят е поел ангажимент спешно, особено за такива клиенти, на които им предстоят до края на седмицата пътувания, да може да им се платят претенциите и те да преценят дали да осъществят своето пътуване през "Астрал Холидейз", стана ясно още на брифинга.
Ангелкова съобщи още, че утре й предстоят в Германия срещи с нейния колега и с ръководствата на няколко туроператора, които работят на българския пазар за разговори за Лято - 2020 в контекста и на фалита на британския туроператор. Всички туристи на "Томас Кук", която е в процедура по несъстоятелност, вече са транспортирани успешно от нашите морски курорти.
Ефектът на доминото от случая с несъстоятелността на "Томас Кук" повлия и върху нас, заяви изпълнителният директор на "Астрал Холидейз" Христо Гълбачев. Несъстоятелността ще засегне заетите в "Астрал Холидейз", които са под сто човека, допълни той. Най-важното е, че няма туристи и клиенти на компанията в България или чужбина, които тепърва да имат претенции към застраховател или в момента да останат на улицата, ние сме платили за всички клиенти за отиване и връщане полетите, всички хотели и трансфери, каза Гълбачев. Той увери клиенти, които от утре ще пътуват, че компанията е платила ангажиментите към партньорите си и те сега се информират от служители на компанията, че почивките им са гантирани. За останалите клиенти, които са по-малко от 200 души в момента офисите в Пловдив и София работят и служителите ще информират клиентите, които от утре ще пътуват, да се обръшат към застрахователната компания. Гълбачев информира още, че сумата, за която клиентите ще претендират, е по-малко от половината от размера на застрахователното покритие на "Астрал Холидейз", което е гаранция, че всички клиенти ще си получат сумите от застрахователя. В момента 51 туристи са в чужбина и България, уточни Гълбачев и добави, че за клиентите, които утре пътуват, компанията е платила, а за хората, които ще направят това от четвъртък, петък и най-вече в събота ще се разгледат с приоритет от застрахователя, а от "Астрал Холидейз" ще им съдействат да осъществят планираното пътуване.
Николай Генчев - главен изпълнителен директор на застрахователното дружество "Уника" АД, увери, че компанията възнамерява максимално бързо да удовлетвори финансово всеки от засегнатите клиенти. Той препоръча на клиентите да се обърнат към застрахователя по електронен път, чрез сайта, чрез клиентския телефонен номер или в офисите на компанията. Целта е толкова да сме бързи, че ако на клиентите им се наложи да пътуват дори и след три дни, те да могат да заминат, уточни главният изпълнителен директор на застрахователното дружество.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ