Ангелкова: Загубите за туризма тази година ще са между 30 и 50%
„Ако се реализират всички планирани чартърни полети, което зависи от това кога ще стартират да пътуват от Великобритания и Русия, загубите могат да бъдат между 30 и 40%, което е оптимистичният вариант. Реалистичният вариант е в рамките на 40 - 50% в сравнение с предишната година“. Това заяви в ефира на Нова телевизия министърът на туризма Николина Ангелкова.
„Не ми е приятно това, което се случва с Алепу, защото полагаме изключителни усилия да рекламираме България като привлекателна туристическа дестинация. Имаме прекрасни кътчета по Черноморието, страхотна култура, балнео и СПА туризъм, естествени минерални извори. Приети са ваучерите за хората от първа линия, но проблемът не е в тях. Цифрите за миналата година говорят сами за себе си. За миналата година над 4 млн. българи са реализирали нощувки. От тях 1.8 млн. са били през месеците юни – септември и са реализирали над 9 млн. нощувки по Черноморието. За първите 2 месеца са реализирани над 1.8 нощувки от българи. Лошото е, че едни 5 - 10% от сектора с лошите си практики буквално се набиват само те на очи и хората, които предлагат качествен продукт, страдат от тях“, каза още тя.
Министърът на туризма припомни, че вече е гласувана субсидия от 35 евро за седалките на чартърите. „Това ни дава възможност да планираме не само сега 2020 г., но и 2021 г. Всички туроператори от Германия, Чехия и Полша, с които говоря лично, казват, че това е сериозно конкурентно предимство.
Предходната седмица постигнахме схемата 80/20 и за туризма, които подпомагат сектора. От средствата за безработица 50 млн. лв. с само за туризма“, допълни тя.
По думите й, плажните принадлежности не трябва да се смесват с общата площ, а всичко на пясъка трябва да има ясно обозначение с табели. И припомни, че допълнителната търговска площ трябва да бъде обозначена, защото ако такава табела липсва, наказанието е между 3 000 и 10 000 лв.
„Трябва стриктно всичко да се спазва, за да не се сриват усилията за всички, които работят, за да осигурят добър туристически продукт на добра цена“, посочи Ангелкова. И добави: „Много е направено в тази тежка ситуация, затова ми се иска да се наблегне на позитивните послания. Стартирали сме нашата кризисна рекламна кампания още през април в социалните мрежи. Всички рекламираме държави от едно и също време. Много е важно да се направи таргетирана реклама, за да може що стартират записванията и пътуванията, тя да има своят ефект. Разполагаме с изключително ограничен ефект. Затова имаме нови клипове - 54 клипа в различна тематика, с които рекламираме нашия туризъм. Кампанията стартира във всички онлайн канали и социални мрежи. От понеделник тя стартира във всички съседни страни, всички Скандинавски страни, Германия, във Вишеградската четворка, в Унгария, в Израел ще стартира и др. Бюджетът за реклама е 12 млн. лв., както миналата година“, каза още Ангелкова.
И посочи, че привличането на всеки турист изисква общи усилия на правителството, местната власт и бранша.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.