Германия - втората най-предпочитана туристическа дестинация в Европа
За седма поредна година Германия е втората най-популярна за пътувания сред европейците дестинация, съобщиха днес от Германския туристически борд. Първа е Испания, а на трето място е Франция.
Като туристически бранд Германия запазва силни позиции в най-горния сегмент на туристическите дестинации в Европа, въпреки отчетения от експертите за миналата година отлив от пътувания в Европа. Лидер по пазарен ръст в глобален мащаб е Азия, с двуцифрен растеж при пътуванията между азиатските страни и при изходящия туризъм в посока Америка, по данни на Института за пазарни изследвания IPK International и неговия Word Travel Monitor.
Като цяло, по данни на института, световният туризъм отбелязва 4% ръст през 2016 година. Германия също е в тази тенденция с 3% ръст, който се дължи главно на по-дълги ваканционни пътувания и градски туризъм. 55% от всички пътувания в страната са с цел почивка, а по-дългите почивки с четири и повече нощувки са се увеличили с 5% до 17,5 милиона.
Германия е №1 сред европейците в категорията "Градски туризъм" - тук ръстът през 2016 г. е 25%, с общо 12.1 млн. пътувания.
България се оказва един от най-бързо развиващите се пазари за входящия туризъм на Германия, с 13 000 нощувки и ръст от 4,7% за 2016 година. Най-популярни сред българите за посещения са провинциите Бавария, Баден-Вюртемберг и Северен Рейн-Вестфалия, сочат данните на Германския туристически борд. Българските туристи предпочитат дългите пребивавания, с продължителност 4 и повече дни. Най-често пътуват със самолет (53%), автобус (26%), кола (21%). Бизнес пътуванията са с най-голям дял като цел на посещението в Германия - 51%, следвани от почивкам (31%).
Интересна е възрастовата разбивка, където най-голямата група пътуващи е тази на младите хора - между 15 и 34 години. Те заемат 51% от общия дял българи, посетили Германия през 2016 година, като са били в страната за обиколки и градски туризъм. След тях, с 33% от общия дял са българите на възраст 55+, които пътуват до Германия за градска почивка и посещение на приятели. Най-скромен дял - 16% имат хората в активна възраст (35-54) години, които посочват като причина за пътуването култура, събития, градски туризъм. Средно българите харчат по 48 евро на ден в Германия, а като цяло европейците са похарчили през 2016 година по време на престоя си в Германия общо 31, 4 млрд. евро. В тях влизат разходите за транспорт, храна, пазаруване и трансфери. Така входящият туризъм е допринесъл с допълнителни 4% къв БВП на страната.
2017 за Германия като туристическа дестинация ще бъде под знака на значима годишнина "Мартин Лутър - 500 години Реформация".
2018 ще е сладката година, през която акцент ще е кулинарна Германия.
Какво следва и коя посока да изберете, можете да видите ТУК
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.