Корабите се превръщат в основна дестинация при круиз ваканциите през 2017 г.

Корабите се превръщат в основна дестинация при круиз ваканциите през 2017 г.

Ненадминато разнообразие от удобства и преживявания на борда – от Бродуей представления и дизайнерски магазини, през висша кухня, тематични заведения, клубове за деца, голф и блъскащи се колички, привличат още повече пасажери от различни възрасти за Пътешествия по вода за 2017 г. По данни на Международната асоциация на круиз линиите, круиз ваканциите отбелязват ръст от 1 милион пасажера за 2016 г. спрямо 2015 г, като достигат водещ за историята резултат от 24,2 млн. гости. Осем от десет круиз агенции очакват повече резервации за круизи и през 2017 г. Към момента само в европейските корабостроителници е договорено строителството на 48 круизни кораба на стойност 27 млрд. евро, при въведени в експлоатация 27 кораба през текущата 2016 г.

На какво наблягат круиз линиите през 2017-та? Ето някои от тенденциите: по-бърза интернет свързаност на борда; работа със световни брандове в спа-услугите, ресторантите, музиката, забавленията и магазините; увеличаващ се брой нощувки в даден порт по маршрута, за да се даде възможност на пасажерите да „вкусят“ и от нощния живот на дестинацията; още по-богат избор от гурме кухня и тематични ресторанти и др.

Очакванията за най-значим ръст са при масовите (стандартни) круизи – 57%, първокласните круизи – 50% и луксозните круизи – 41%. Двойките и семействата с деца са двете групи с най-осезателно присъствие на борда, следвани от компанните на по-големи роднински фамилии, групите по интереси, медените месеци и соло пасажерите. Хърватска, Исландия и Ирландия водят списъка на най-предпочитаните дестинации за 2017 г., замествайки традиционните Париж и Рим.

Круиз ваканциите са продуктът създаващ най-висок процент лоялност сред клиентите – 66%, следван от авиолиниите – 17%, организираните екскурзии – 11% и хотелите – 6%. Тази лоялност се дължи най-вече на постоянството на продукта, с непроменящо се високо качество и отлично съотношение на получената стойност спрямо похарчените пари от клиента.

Сред водещите фактори за ръста в броя на резервираните круиз ваканции от българи за следващата 2017 г. са отпадането на роуминга в Европа (телефония и достъп до мобилен интернет в цяла Европа на цени според индивидуалния договор на клиента в България), увеличаващото се общо вътрешно потребление в страната, покачващата се инфлация, спадът на лихвите по депозитите, намаляващата безработица и отпадането на визите за Канада. Друг фактор е и утвърждаването на български круиз агенции, специализиращи единствено в консултирането и предлагането на круиз ваканции за българските потребители. В този сегмент вече се наблюдава и профилиране на круиз агенции за масови, за първокласни и луксозни круизи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Поемете контрола върху историята на вашата марка
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс