Намаляват нарушенията в туризма
През изминалия летен туристически сезон като цяло нарушенията са по-малко и се наблюдава положителна тенденция да намалява броят им. Това коментира във Варна председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Той обясни, че ако в предишните години нарушенията са били около 10% от случаите, сега те са около 7-8%. Най-честите нарушения са свързани с несъответствие на обещаното с това, което се получава на място.
Според Маргаритов с множеството проверки на комисията, тя се е погрижила туристическият сезон да е по-спокоен. Той припомни, че от тази година е в сила новата наредба за категоризация на туристическите обекти и проверките на КЗП са били много по-подробни и задълбочени, това е дало резултат.
По отношение на мобилните оператори, имаме няколко съществени пробива, коментира той. КЗП има съдебно споразумение с два от трите мобилни оператори за предсрочното прекратяване на срочни договори със заплащане на по-малки неустойки. Сега има потвърдена от съда нелоялна търговска практика за това, че когато има повече от един договор с някой от мобилните оператори и човек е коректен по един от тях, а по друг примерно не си е платил сметката, компаниите не могат да му спрат услугата, по която е коректен.
Маргаритов добави, че при проверките комисията е наблегнала и върху контрола на автокъщите. "Там открихме, че има доста нарушения, свързани с невярна информация, която се предоставя на потребителите", допълни той. По думите му КЗП вече се подготвя за зимния сезон, както за туристическия, така и за проверки на търговците на гуми и всички принадлежности, необходими за зимната експлоатация на автомобилите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
КЕВР утвърди по-висока цена на природния газ за ноември
Енергетика |Окончателно: Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия
Общество |Караджов: Целта ни е до края на 2026 г. България да стане пълноправен член на ОИСР
България |620 евро ще е минималната заплата през 2026 г., реши Съветът за съвместно управление
Политика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |КНСБ заплашва с протести, ако в Бюджет 2026 минималната работна заплата остане 605 евро
Политика |Какво предлага Бюджет 2026 и защо не се хареса на никого?
Икономика |„Лукойл“ е получила оферта за закупуване на международните ѝ активи. Кой е купувачът?
Бизнес |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Между реалността и свръхестественото: Всеки трети у нас вярва в живот след смъртта, а две трети – в кармата
България |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Тръмп намали митата върху вноса от Китай до 47% след „невероятната“ среща със Си
Икономика |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.