5 типа поведение, които могат да навредят на вашата кариера

5 типа поведение, които могат да навредят на вашата кариера

Прекарваме по-голямата част от живота си на работното място, рамо до рамо с колеги, които виждаме по-често от нашите приятели, работейки по проекти на началници, с които се срещаме по-често, отколкото с нашите родители. 

Напълно нормално е да искаме да направим добро впечатление на хората, с които контактуваме толкова често. В стремежа си да бъдем перфектния служител, често не осъзнаваме, че нашето поведение, за което получаваме комплименти и похвали, всъщност може да бъде пагубно за нашата кариера.

Къде бъркаме и какво може да направим, за да се променим. Като начало, да видим кои са вредните за самите нас ролеви модели

1.Среднощният мъченик 

Във всеки офис има поне един човек, който винаги остава последен, за да изключи осветлението, след като всички са си тръгнали. Някои от тези хора вярват, че ще изглеждат по-добре в очите на своите ръководители ако направят тази допълнителна жертва, но ще останете изненадани от истината.   

В много от случаите, колегите ви намират подобно поведение за нечестно и непристойно, защото те не могат да си позволят да работят до късните часове на нощта и погрешно вярват, че шефът ще поощри „среднощният мъченик“ за сметка на другите служители, които полагат неимоверни усилия,  за да свършат работата си навреме.

В действителност, вашите ръководители се интересуват не от това до колко късно работите, а от обема и качеството на работата, която вършите.  Ако дългите часове, които отдавате на даден проект, могат да бъдат сравнени с работата на ваш колега, който се справя по-бързо и успешно, то вие ще попаднете в  една изключително неизгодна позиция, представяща ви като служител, който не може да управлява времето си, работи бавно или пък просто отлага до последната минута.

Работете до късно, само в случаите, когато е наложително. Служителите, които са готови да поемат важен проект в последния момент, въпреки неблагоприятните условия работа и дългите нощни смени, ще докажат стойността си за компанията. Тези, които работят до късно, само за да изглеждат добре в очите на останалите, няма да стигнат далеч.

2. Мултитаскърът

Това е човекът, който участва едновременно в телефонна конференция и работи по недовършен проект на компютъра си. Слаломира постоянно между няколко задачи и в крайна сметка, не успява да ги доизпипа и завърши в срок. Много обяви за работа търсят точно този тип служител, но не дефинират ясно това, което всъщност очакват от него. 

Когато вниманието ви е разкъсано между няколко различни задачи, вие ставате по-неточни и неефективни в работата си. Времето, което обикновено ви трябва, за да завършите една задача, става значително по-дълго, когато работите едновременно върху цели пет проекта. 

Постоянната промяна на скоростта и интензитет на работа води до повече грешки, което ви коства допълнително време, нужно за направата на корекции.

Ако работодателят ви постави четири задачи за деня, той очаква да се справите еднакво добре с всяка една от тях. Вместо да работите по всички задачи наведнъж, за вас би било по-добре да концентрирате цялото си внимание върху една от задачите, като започнете от на най-трудната и оставите най-лесната последна.

3. Ефективният служител

Това може да не се хареса на някои работодатели, но има случаи, когато прекалената ефикасност може да вреди на вашата кариера. Идеята, че високопродуктивните служители пречат на собственото си развитие, може да звучи изключително глупаво и дори налудничаво, но не забравяйте, че тук става въпрос за много специфичен набор от работни места.

В някои компании, възнаграждението за това, че сте се справили бързо и качествено с възложената ви работа, идва под формата на нова задача. Фактът, че сте се справили по-бързо от останалите, означава, че трябва да поемете допълнителни задължения, за да помогнете на изоставащите.

Има ли смисъл да давате всичко от себе си, ако вместо повишение, за награда получавате още работа? Има ли причина да свършите задачата си до 15:00 часа, ако ще трябва да чакате още 2 часа, за да си тръгнете от офиса?

Опознайте добре работата си, за да разберете кое е  правилното темпо, което трябва да следвате.

Възнаграждават ли ви за бързо свършената работа? Ще пострадате ли, ако намалите скоростта и не се поемете допълнителни задачи, които не допринасят за развитието на вашата кариера? Както се казва „Не работи много, работи умно!“

4. Бисквитеното чудовище

Този човек обича да черпи колегите си с понички, бисквити и всякакви видове сладкиши. Все пак, кой не обича лакомства?  Трябва да сте луд, за да мислите, че това поведение може да ви навреди, нали? До голяма степен сте прав, но този подход крие един малък недостатък.

Когато купувате понички за кол офиса, вие не зачитате техните диети и здравословни проблеми. Разбира си, не е ваша работа да следите хранителните навици на вашите колеги, но това не означава, че няма да ядосате хората, които внимават за своята талия или пък тези, които страдат от хранителни алергии.

Освен това, хората, които постоянно носят храна, поемат ролята на майката или бащата в офиса, което може и да им се харесва, но да дразни шефа. Колкото и нелепо да звучи, веднъж ме обвиниха, че купувам лоялността на хората с бисквити! Така че, бъдете внимателни.

На първо място, преценете работната атмосфера. Ако в офиса ви има кухня и колегите ви постоянно се черпят с лакомства, значи фирмената култура го позволява и би било добре и вие да се включите.

Ако обичате да носите сладкиши, но забелязвате, че някои колеги се мръщят и винаги отказват, когато ги поканите да си вземат, би било добре да разнообразите почерпките с нещо зеленчуково или плодово. Прекратете напълно практиката, ако началникът ви изглежда недоволен и вместо това, поканете колегите си на обяд или кафе, за да избегнете директната конфронтация.  

5. Готиният колега

Това е човекът, който не може да мине по коридора, без да се спре и да заговори някои колега.  Страничният ефект от това е, че започвате да разказвате неща, които по-добре да запазите за себе си.

Може би сте казали истината, когато сте се обадили на шефа, за да му съобщите, че сте болен, а може би не сте? Ако споделите информация за вашето заплащане с колегите си, може да ядосате както тях, така и вашия началник.  Освен това някои мениджъри се чувстват заплашени от служители, които стават прекалено популярни.

Да бъдеш популярен в училище може и да е готино, но на работа нещата стоят по различен начин. Бъдете внимателни с приятелствата, които създавате в офиса, понякога е по-добре да не се набивате на очи.

Джон Майнърс, старши мениджър маркетинг във Vault, за BusinessInsider.com

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ