EcoBoost на Ford - Световен двигател на годината

EcoBoost на Ford - Световен двигател на годината

За трета поредна година малкият, но мощен 1.0-литров двигател EcoBoost на Ford е Световен двигател на годината. Двигателят пребори конкуренцията със своята управляемост, динамика, икономичност, рафинираност и технологии

Жури от 82 автомобилни журналисти от 35 държави провъзгласи 1.0-литровия EcoBoost и за „Най-добър двигател под 1.0 литър“ за трета поредна година на Изложението за двигатели 2014 в Щутгарт.

„Осигурихме пълния пакет от впечатляваща икономичност, изненадваща динамика, обезшуменост и рафинираност, които знаехме, че този малък 1.0-литров двигател трябва да притежава, за да промени правилата на играта“, заяви Боб Фасети, вицепрезидент по проектиране на двигатели във Ford.

„Посредством плана си Един Ford, EcoBoost продължава да е базата за сравнение за мощност, комбинирана с икономичност за малък бензинов двигател“, допълни Фасети.  

Двигателят досега е спечелил 13 големи награди. В допълнение към 7-те награди Световен двигател на годината за три поредни години, включително за Най-добър нов двигател на 2012 г., 1.0-литровият EcoBoost беше награден още с Международната нагарада Паул Пийч 2013 за технологични иновации в Германия; Dewar Trophy от Кралския автомобилен клуб във Великобритания; Наградата за важно научно откритие на списание Popular Mechanics, САЩ. Ford е и първият автомобилен производител, спечелил наградата на Ward за един от 10-те най-добри двигатели с 3-цилиндров агрегат.

„Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1.0-литровият EcoBoost продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност“, сподели Деан Славнич, съпредседател на 16-ите награди Световен двигател на годината и редактор на сп. Международни технологии за двигатели. „1.0-литровият EcoBoost двигател е един от най-изтънчените примери за проектиране на двигатели“.

Триумфът на 1.0-литровия EcoBoost

Представен в Европа през 2012 г. с новия Ford Focus, 1.0-литровият EcoBoost вече е наличен в още 9 модела: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX и Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect и Transit Courier.

Новото Mondeo ще продължи европейската експанзия на 1.0-литровия EcoBoost двигател при представянето си в края на тази година – най-малкият двигател да бъде вложен в толкова голям семеен автомобил.

Наличен във версия със 100 и 125 к.с., Ford наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с. в новите Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition – най-мощните серийни, масово произвеждани автомобили досега с 1.0-литров двигател, постигащи 0-100 км/ч за 9 секунди, максимална скорост от 201 км/ч, разход на гориво 4.5 л/100 км и СО2 емисии 104 г/км*.

Моделите, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, са един от всеки пет автомобила Ford, продадени на 20-те традиционни пазара на Ford**. За първите 5 месеца на 2014 г. пазарите, на които 1.0-литровият EcoBoost двигател се е доказал като най-предпочитан, са Холандия (38% от всички покупки на автомобили), Дания (37%) и Финландия (33%).

Европейскитe заводи на Ford в Кьолн, Германия и Крайова, Румъния произвеждат по един EcoBoost двигател на всеки 42 секунди и наскоро надхвърлиха 500 000 броя.

„Изминаха 3 години и много 3-цилиндрови двигатели се появиха, но 1.0-литровият EcoBoost двигател продължава да е най-добрият“, каза Масимо Насимбене, член на журито и редактор от Италия.

Глобална сила

Автомобилите на Ford, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, се предлагат в 72 държави по света. Клиентите в САЩ ще могат по-късно тази година да купят Focus с 1.0-литровия EcoBoost, докато Fiesta 1.0 EcoBoost е вече налична.

Ford наскоро стартира производството на 1.0-литровия EcoBoost в Чонгчинг, Китай, за да посрещне търсенето в Азия. За първото тримесечие на 2014 г. над 1/3 от клиентите на Fiesta във Виетнам са избрали 1.0-литровия EcoBoost двигател.

„Успехът на 1.0-литровия EcoBoost двигател следва ефекта на снежната топка. От представянето му досега разширихме предлагането му в гамата автомобили на Ford на пазари от целия свят и поставихме нова летва в глабален мащаб за проектиране на двигатели, които осигуряват директна полза за клиентите като икономичност и динамика“, заяви Барб Самарджич, главен мениджър операции във Ford-Европа.

Иновативно инженерство

Над 200 инженери и дизайнери от изследователските и развойни центрове в Аахен и Меркених, Германия и Дагенам и Дънтън, Великобритания, са прекарали повече от 5 милиона часа в разработката на 1.0-литровия EcoBoost двигател.

Компактният нискоинерционен турбокомпресор на двигателя се върти с до 248 000 оборота в минута – над 4 000 пъти в секунда и почти двойно на максималните обороти на турбодвигателите, задвижващи състезателните автомобили от F1 през 2014 г.

С чугунения си блок, достатъчно малък, за да се побере в ръчния багаж на самолет, двигателят е с алуминиава цилиндрова глава и интегриран изпускателен колектор, който намалява температурата на отработените газове и оптимизира съотношението гориво/въздух. Иновативният маховик и дизайнът на предния обтегач осигуряват рафинираност в сравнение с традиционния дизайн на 3-цилиндровите двигатели.

Триенето в двигателя е намалено посредством специално покрити бутала, сегменти на буталата с ниско обтягане, уплътнения на коляновия вал с ниско съпротивление и ангренажен ремък, потопен в масло. Маслена помпа с регулируем обем адаптира смазването в зависимост от нуждите и оптимизира налягането на маслото за подобрена икономичност.

„1.0-литровият EcoBoost е създаден като малък двигател, който да посреща най-големите автомобилни предизвикателства в света – безкомпромисна рафинираност, динамика и страхотна икономичност“, сподели Андрю Фрейзър, специалист по калибрирането на бензиновите двигатели във Ford-Европа.

„Тайната на успеха на EcoBoost е гамата иновативни технологии, които осигуряват големи преимущества за автомобила от малък двигател“, допълва Фрейзър.

* Посочените данни за разхода на гориво и СО2 емисиите са измерени в съответствие с техническите изисквания и спесификации на последните изменения на европейските директиви ЕС 715/2007 и (EC) 692/2008. Данните са определени за конкретен модел, не за отделен автомобил. Приложената стандартна тестова процедура позволява сравнение между различни автомобили и различни производители. В допълнение към икономичността на един автомобил, пътното поведение и други нетехнически фактори също оказват влияние при определяне разхода на гориво и СО2 емисиите на даден автомобил. СО2 е основният парников газ, отговорен за глобалното затопляне. Данните може да се различават от резултатите за разхода на гориво в други райони на света в резултат на различни регулации.

** Данните се базират на 20 европейски страни: Австрия, Белгия, Великобритания, Чехия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Португалия, Румъния, Испания, Швеция и Швейцария.  

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
Петролът поскъпва, след като Тръмп нареди блокада на санкционирани петролни танкери от и за Венецуела