Renault Talisman атакува върховете
Голям лъч светлина за Renault бе пускането на пазара на Talisman. От години френската компания не е представяла толкова впечатляващ играч в D сегмента. Отличаваща се визия, иновативни технологии, изключително поведение на пътя са малка част от качествата, които притежава бижуто на Renault. При дебюта си Renault Talisman се предлагаше с два 1,6-литрови дизелови двигателя, единият с мощност от 130 конски сили, а другият – със 160 конски сили и двойна турбина. Сега френският флагман получи бензинов двигател с мощност 200 конски сили. Но за него малко по-късно.
Talisman се явява наследник на Laguna, но няма нищо общо с нея.
Talisman е изграден на новата модулна платформа на Renault - CFM. Погледнат отвън автомобилът има много запомнящ се дизайн с раздути калници, голяма радиаторна решетка, красиви линии, подсилени с хромирани детайли. Изключително впечатление правят широките ауспусите, които са интегрирани в бронята на автомобила. LED фаровете и стопове завършват прекрасната визия на големия седан. Казвам голям, защото той наистина е такъв. Дължината на Talisman е 4,85 метра, широчината е 1,87 метра, а височината – 1,46 метра.
Отвътре Talisman мирише на лукс. С отварянето на шофьорската врата влизате в класен автомобил, не отстъпващ по нищо на конкурентите в D сегмента, даже напротив. Облицовките на вратите и арматурното табло са на много високо ниво. Използвани са кожа и дървени елементи. Седалките създават усещането, че сядате в спортен автомобил, а опцията за масаж е нещо много приятно. Избирайки между релаксиращ, тонизиращ и лумбален масаж, шофирането на дълги разстояния ще протече изключително леко.
Екстрите в Talisman се виждат където и да се обърнете. В централната конзола се откроява силно стилната мултимедийна тъчскрин система, наречена R-Link 2. Чрез нея шофьорът има достъп до абсолютно всички системи на автомобила – от управлението на музиката, през климатизацията и навигацията, до настройване на окачване, двигател и т.н. R-Link 2 идва стандартно с хоризонтален 7-инчов дисплей, като той може да бъде заменен с 8,5-инчов вертикален. Както при стандартните таблети и смартфони, при R-Link 2, началните страници могат да бъдат персонализирани благодарение на уиджети, които позволяват бърз и лесен достъп до вашите любими функции. Благодарение на гласовата команда можете също така да контролирате някои от параметрите като например телефонията, навигацията, приложенията и музиката, при това без да изпускате пътя от поглед.
Иновативна система на Renault, наречена Multi-Sense, чрез която задавате параметрите на вашия автомобил, в зависимост от вашите желания, настроения и начин на каране също е достъпна в Talisman. Имате избор от пет режима - „Комфорт”, „Неутрален”, „Спортен”, „Икономичен”, „Персонализиран”. Системата въздейства върху техническите конфигурации на двигателя, смяна на предавките, промяна в съпротивлението на волана, звук на двигателя. Голямо впечатление, при избор на режим, прави смяната на цвета на лед светлините, разположени арматурното табло и в дисплея. Така например ако изберете режим „Спорт”, светлините ще станат червени и ще се промени дигиталния километраж. При преминаване в стандартен режим, ледовете ще светнат в много красив син цвят и ще включат автоматично масажиращата опция на шофьорската седалка.
Talisman е оборудван с още една иновативна система - 4Control.
Става дума за шаси с четири задвижващи колела, което позволява на автомобила да влиза в завоите много стабилно. При движение до 70 км/ч, 4Control позволява на задните колела да завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. При скорост над 80 км/ч задните колела завиват в същата посока като предните. TALISMAN е единственият седан в D сегмента, оборудван с подобна система.
След като разказахме за невероятната визия, привличаща погледи, впечатляващите екстри и интериор, дойде време да споменем и за новия двигател - TCe 200, съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC.
TCe 200 е бензинов двигател с директно впръскване на горивото, заимстван от Renault Sport. Ускорението му е впечатляващо. Набира от 0 до 100 за 7,6 сек. Въпреки голямата си мощност от 200 конски сили, двигателят е доста икономичен. От Renault дават среден разход от 5,6 л/100 км. По време на теста не успях да сваля разхода под 7,7 литра на 100 километра, но да си призная въобще не жалих автомобила. Арматурното ми табло почти през цялото време светеше в червено, украсата за спортен режим. Но удоволствието беше жестоко по пътя за Самоков. Системата 4Control правеше вземането на завоите изключително лесно, а пъргавият двигател ме караше да се чувствам все едно карам малък спортен автомобил. Като минус мога да отбележа, че инженерите на френската компания са можели да поработят още малко по обезшумяването на купето, особено при по-висока скорост, но това е малък недостатък, който може да се компенсира от невероятната озвучителна система, оборудвана с колони Bose.
В заключение мога да кажа, че Renault са напипали правилния път с новото поколение автомобили, наблягайки на убийствена визия, комфорт, екстри и сигурност. Talisman е прекрасен автомобил готов да отговори на най-изисканите вкусове. Talisman е готов да атакува върховете в D сегмента.
Повече подробности за Renault Talisman, както и ценовата листа на модела, можете да намерите ТУК.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.