Новият Focus на Ford

Ford повдигна завесата на новия Focus. Той ще бъде с по-смел и по-емоционален дизайн, прецизно изработен и интуитивен интериор, гама от облекчаващи живота нови технологии и значителни подобрения в икономичността. Спортният характер и динамиката на новия Focus са допълнени от поразителната предна решетка, интериора, наподобяващ кокпит и планки за управление на скоростите от волана.

Ford представи Focus за първи път през 1998 г. и оттогава над 12 милиона са продадени по света, от които 6,9 милиона в Европа. Миналият месец настоящият Focus бе провъзгласен за най-продавания модел в света, според данните на Polk за световните регистрации за първите 9 месеца на 2013 г. Ford е изчислил, че световните продажби на Focus са достигнали 1,1 милиона през 2013 г., включително над 300 000 в Китай, превръщайки го в най-продавания лек автомобил в най-бързо растящия автомобилен пазар в света.

„Не се задоволихме с това, че сме номер 1. Искахме да взривим клиентите с поразителния нов Focus“, сподели Стивън Одел, Президент на Ford в Европа, Средния Изток и Африка. „Новият Focus венча модерния дизайн, най-новите технологии и водещата икономичност с прочутото си удоволствие от управлението“.

Интериорът също е обновен, като разполага с нова централна конзола с по-малко бутони, нова инфо-развлекателна система SYNC 2, нов волан с три спици и обновени материали. Работено е и по подобряването на шумоизолацията.

Настоящият Focus представи системата Active Park Assist за успоредно паркиране, която с натискане на бутон и ползвайки ултразвукови сензори намира паркомясто и управлява волана, докато водачът контролира педалите. Добавянето на два нови сензора в задната част на новия Focus позволява перпендикулярното паркиране да се осъществи по същия начин.

Допълнителните сензори позволяват на Ford да предлага за първи път в Европа технологии, които помагат на водачите и при излизане от паркомястото:

  • Cross Traffic Alert (Предупреждение за преминаващи автомобили) предупреждава водачите като излизат назад от паркомястото за автомобили, преминаващи зад тях. Ползвайки радар с радиус 40 метра, системата издава три отличителнни предупредителни сигнала, ако засече преминаването на автомобил
  • Park-Out Assist (Система за излизане от паркомясто) помага на водачите да излязат от мястото при успоредно паркиране. След като водачът е избрал лявата или дясната страна, системата управлява волана, докато водачът си служи с газта и спирачката

На модернизация е подложено и шасито, което е оборудвано с по-стегната предна част и пренастроени амортисьори. Нови са също така електрическо сервоуправление и програмата за електронна стабилност.

Обновеният Focus е снабден и с нови двигатели, предлагащи по-нисък разход на гориво. Дебют ще направят напълно новият 1.5-литров бензинов EcoBoost двигател (150 или 180 к.с.) и новия 1.5-литров дизелов TDCi агрегат (95 и 120 к.с.). Focus ще продължи да се предлага с 1.0-литровия бензинов EcoBoost (100 или 125 к.с.), който ще бъде наличен в нова версия, отделяща само 99 г/км СО2 емисии. Ще се предлага също и нова версия на 1.0-литровия EcoBoost с 99 г/км СО2 емисии – първият нехибриден бензинов семеен автомобил в Европа с СО2 емисии под 100 г/км.

Премиерата на новия Focus ще се състои на 4-ти март в Женева, а се очаква да се появи на пазара през втората половина на 2014 г.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ