10 извода от опита на Apple, P&G, Yum! и Gilt Groupe

10 извода от опита на Apple, P&G, Yum! и Gilt Groupe

Рафтът ми с книги започна да се изпълва с най-новите томове от типа „как го направихме”. Това са книги от мениджъри на утвърдени компании със силен бранд. Често са изпълнени със собствени хвалби, но, за моя изненада, сред страниците на тези заглавия може да има и полезни съвети. От тях можете да получите прозрение как да стартирате бизнес и да постигнете значителен успех.

Тук следва селекция на някои от отличителните характеристики в управлението на някои от най-големите компании в Америка - Apple, P&G, Yum Brands и Gilt Groupe, които са ги направили златни марки. С тези стратегии те са стартирали и са продължили да се развиват до глобално ниво.

От „Когато основните ценности са стратегически: Как бизнес ценностите на Procter & Gamble я превърнаха водеща сред компаниите във Fortune 500” на Рик Токкуини – председател на P&G Alumni Network и един от изпълнителните директори на компанията с високо представяне:

     ● Вместо да назначавате хора с пищни автобиографии, назначавайте хора, които се вписват в културата ви и са схватливи.

     ● Изгради силна марка и после не я променяй.

     ● Фокусирай всичките си продукти върху потребителя като стоиш отсреща и го слушаш, след което правиш иновации според това, което чуваш.

От „В Apple: Как всъщност работи най-харесваната и най-потайна компания на Америка”, написана от дългогодишния редактор в списание Fortune Адам Лашински:

     ● Назначавай ДРЧ - един директно отговорен човек за всяка отделна задача.

     ● Създай работно място с култура на конфронтацията, където служителите се чувстват свободни да предизвикват мнението на другите.

     ● Разполагай със система на тайнственост, която създава въодушевление и чувство за собственост – от представянето на нови проекти в допълнителна сграда, която развява пиратски флг, до издигането на стени около изолирани работни стаи, от типа на „паник стаята”.

От „Да вземеш хората с теб: Единственият начин да се случат големите неща” oт Дейвид Новак – председател и изпълнителен директор на Yum! Brands, която притежава KFC, Taco Bell и Pizza Hut:

     ● Създай култура на признанието. Новак е ужасен от историята на директор, работил 30 години в компанията, който чува какво страхотните хора мислят за приноса му едва няколко седмици преди да се пенсионира. Сега Yum! мениджърите по целия свят са приели практиката да дават награди от признателност, от миниатюрни статуетки на „Тадж Махал” до гумени патета.

     ● За да водиш хората и да постигаш по-големи успехи си задай 3 въпроса: Какво е това единствено голямо нещо, което можете да си представите и което ще уголеми бизнеса ви или ще промени живота ви? Кой трябва да афектирате, на кого трябва да повлияете или вземете с вас, за да бъдете успешни? Кои правила, навици или вярвания на тази целева аудитория трябва да изградите, промените или стимулирате, за да постигнете целта си?

И накрая, от „Само с иновации: Как изградихме блясък и променихме начина, по който милиони пазаруват” от двама от основателите на Gilt Groupe Алексис Мейбанк и Александра Уиклкинс Уилсън:

     ● Когато изграждате силни връзки с мениджмънта ви преди да стартирате, по-лесно е да управлявате по вашата визия.

     ● Изпълнението е по-важно от идеята.

Впечатления на Каръл Тайс, споделени в сайта на сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ