10 лобистки фирми, които спечелиха милиони в последните 14 години

10 лобистки фирми, които спечелиха милиони в последните 14 години

10 лобистки фирми, които спечелиха милиони в последните 14 години

Лобирането в американската столица Вашингтон често се разглежда като сенчест бизнес, изпълнен със сделки при закрити врати и престъпни обещания. Тази практика, изискваща особени контакти и майсторство, предизвиква любопитството. В тази връзка изследователската група в OpenSecrets.org проследи парите, които се плащат, за да се лобира даден законопроект да влезе в Конгреса.

Групата публикува данни за приходите на най-големите американски лобистки фирми от 1998 г. до 2012 г. Business Insider използва тази информация, за да класира фирмите, които са натрупали най-много пари от лобиране в рамките на последните 14 години. Списъкът изглежда така:

10. Brownstein, Hyatt, Farber & Schreck - $142 820 000. Приходи от лобиране през 2012 г.: $11 400 000. Основни клиенти: Коалиция за реформиране на чуждестранните инвестиции в облагането на имоти, Apollo Advisors и Caesar's Entertainment Operating Co. Фирмата е основана от три момчета, които се дипломират в Университета на Колорадо, през 1968 г. В момента за нея работят 510 служители, 280 от които са адвокати и политически консултанти.

9. Hogan & Hartson, която спечели $154 753 907. Топ 3 на клиентите й изглежда така: Nissan North America (правни поръчки и лобиране за $2 300 000), Anschutz Corp ($520 000), TPG: ($510 000). През 2009 г. Hogan & Hartson се сля с Lovells. Така се образува една от най-големите правни фирми в света.

8. Quinn Gillespie & Associates, която в посочения период е спечелила $160 508 500. През 2012 г. доходът й от лобиране и други услуги надхвърля 4 млн. долара. Основните й клиенти са Gamesa Corporacion Tecnologica SA ($280 000), HEB Grocery ($240 000) и Qualcomm Inc. ($240 000). Смятана е за първата фирма, която играе и от двете страни на барикадата. Приема поръчки както от правителството на САЩ, така и от частни фирми, за които поема „стратегическите комуникации”. Създадена е през 2000 г. от демократа Джак Куин и републиканеца Ед Джилиспий.

7. Holland & Knight - $166 954 544. В топ 3 на клиентите й се включва Pixar, Inc., която й е платила за поръчки 240 хил. долара. Тя бе класирана като най-добрата фирма за лобиране в Щатите през 2011 г.

6. Ernst & Young - $182 266 737. Доход от лобиране през 2012 г. - $6 840 000. Топ 3 на клиентите й включва: Ernst & Young (да, тя е един от основните си клиенти - $960 000), General Electric ($300 000) и Асоциацията на индустриалните лидери в търговията на дребно в Америка ($200 000).

5. Williams & Jensen - $213 534 000. Доход от лобиране през 2012 г. – над 9 млн. долара. Трите й най-големи клиента са Bloomberg LP ($290 000), AEGON NV ($260 000) и Owens-Illinois ($220 000). Повечето от адвокатите й постъпват на работа, след като са работили за американското правителство - в офиси на Конгреса или Сената или в други звена на администрацията.

Очаквайте продължение!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ