10 лобистки фирми, които спечелиха милиони в последните 14 години

10 лобистки фирми, които спечелиха милиони в последните 14 години

Лобирането в американската столица Вашингтон често се разглежда като сенчест бизнес, изпълнен със сделки при закрити врати и престъпни обещания. Тази практика, изискваща особени контакти и майсторство, предизвиква любопитството. В тази връзка изследователската група в OpenSecrets.org проследи парите, които се плащат, за да се лобира даден законопроект да влезе в Конгреса.

Групата публикува данни за приходите на най-големите американски лобистки фирми от 1998 г. до 2012 г. Business Insider използва тази информация, за да класира фирмите, които са натрупали най-много пари от лобиране в рамките на последните 14 години. Списъкът изглежда така:

10. Brownstein, Hyatt, Farber & Schreck - $142 820 000. Приходи от лобиране през 2012 г.: $11 400 000. Основни клиенти: Коалиция за реформиране на чуждестранните инвестиции в облагането на имоти, Apollo Advisors и Caesar's Entertainment Operating Co. Фирмата е основана от три момчета, които се дипломират в Университета на Колорадо, през 1968 г. В момента за нея работят 510 служители, 280 от които са адвокати и политически консултанти.

9. Hogan & Hartson, която спечели $154 753 907. Топ 3 на клиентите й изглежда така: Nissan North America (правни поръчки и лобиране за $2 300 000), Anschutz Corp ($520 000), TPG: ($510 000). През 2009 г. Hogan & Hartson се сля с Lovells. Така се образува една от най-големите правни фирми в света.

8. Quinn Gillespie & Associates, която в посочения период е спечелила $160 508 500. През 2012 г. доходът й от лобиране и други услуги надхвърля 4 млн. долара. Основните й клиенти са Gamesa Corporacion Tecnologica SA ($280 000), HEB Grocery ($240 000) и Qualcomm Inc. ($240 000). Смятана е за първата фирма, която играе и от двете страни на барикадата. Приема поръчки както от правителството на САЩ, така и от частни фирми, за които поема „стратегическите комуникации”. Създадена е през 2000 г. от демократа Джак Куин и републиканеца Ед Джилиспий.

7. Holland & Knight - $166 954 544. В топ 3 на клиентите й се включва Pixar, Inc., която й е платила за поръчки 240 хил. долара. Тя бе класирана като най-добрата фирма за лобиране в Щатите през 2011 г.

6. Ernst & Young - $182 266 737. Доход от лобиране през 2012 г. - $6 840 000. Топ 3 на клиентите й включва: Ernst & Young (да, тя е един от основните си клиенти - $960 000), General Electric ($300 000) и Асоциацията на индустриалните лидери в търговията на дребно в Америка ($200 000).

5. Williams & Jensen - $213 534 000. Доход от лобиране през 2012 г. – над 9 млн. долара. Трите й най-големи клиента са Bloomberg LP ($290 000), AEGON NV ($260 000) и Owens-Illinois ($220 000). Повечето от адвокатите й постъпват на работа, след като са работили за американското правителство - в офиси на Конгреса или Сената или в други звена на администрацията.

Очаквайте продължение!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване