Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|13-годишно момче в САЩ развива бизнес с папионки за $200 000
С помощта на майка си и баба си, както и на известния в Съединените щати инвеститор от телевизионното предаване Shark Tank Даймънд Джон, 13-годишният Мозая Бриджис развива бизнес с папионки на стойност 200 000 долара, разказва списание Entrepreneur.
Момчето е основна фигура в центъра на компанията Mo's Bows, чиито законен управител е майка му Трамика Морис. Фирмата предлага ръчно ушити папионки. Майката казва, че сега детето е шеф на компанията със своите специални идеи, но тя все още е шеф на сина си. Трамика е самотна майка, отглежда Мозая в Мемфис без съпруг.
Самият Мозая вече е продал папионки за над 200 000 долара. Брандът му предлага и мъжки модни аксесоари. Момчето участва в процеса на ушиването. Фирмата има 7 служители, включително майка му и баба му. Идеята на бизнеса се зародила когато Мозая бил на 9. Баба му - пенсионирана шивачка, от малък го убеждавала колко е важно мъжът да се облича елегантно. Веднъж той я помолил да го научи да шие. Скоро започнал да прави собствени папионки и ги обявил за продан онлайн, както и в няколко магазина в южната част на САЩ. След това животът му се променил, когато се появил в ефира на петия сезон на реалити предаването Shark Tank, заедно с майка си. Тогава се запознал с Даймънд Джон.
Инвеститорът разпознал в положението на самотната майка със син собствената си съдба. Той си спомнил, че през 1989 г. му предложили да изкупят 40% от компанията му за шапки за 10 000 долара. Джон отказал. 10 години по-късно фирмата прерастнала във FUBU, на стойност 100 млн. долара. Затова Джон предложил на детето вместо да го финансира, да му стане ментор безплатно, да го запознава с правилните хора и да го съветва как да развива бизнеса си без да продава собствеността.
През септември 2014 г. 12-годишният Мозая посетил Модната седмица на Mercedes-Benz в Ню Йорк заедно с учителя си. След това с Джон се свързала Карън Кац, изпълнителен директор и президент на компанията с магазини на дребно и онлайн продажби Neiman Marcus Group. Обаждането не било с предложение за работа с него, интересът бил насочен към папионките на детето.
Когато малкият Мозая се записал с майка си за участие в шоуто, той имал продадени 2000 папионки, ушити ръчно от баба му, с което събрал 55 000 долара приходи. Мозая споделя, че Джон все още го съветва да не продава, да продължи да избягва инвестициите и да разшири бизнеса си, например като го обогати с нов продукт - вратовръзки. "Джон ми казва да не мисля какво всички останали правят и да остана верен на моя бранд", разказва момчето. То мечате да създаде собствена модна линия преди да е навършило 20-годишна възраст.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.