Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|8 потъващи американски гиганта (Част I)
Рядко се случва големи американски компании да губят една трета или повече от продажбите си за кратък период. Когато това стане, обикновено е заради пазара, заради икономически сили и поради смяна във фокуса на дизайна. Авторите на „Уолстрийт джърнъл“ определиха 8-те най-големи американски компании, чиито приходи са паднали най-много в последните 5 години и анализираха причините за този спад. Авторите на негативната класация коментират историята на най-големите потъващи компании в Америка на базата на данни от Capital IQ, свързани с годишните общи приходи на фирмите в страната от 2006 г. Те отбелязват тези компании, които имат най-голям спад в приходите между 2006 и 2010 г. Повечето от компаниите в този бизнес са изгубили една трета от общите им приходи в този период, други над половината.
8. The Home Depot
Спад в продажбите: $6.8 млрд.
Приходи през 2006: $73.0 млрд.
Приходи през 2010: $66.2 млрд.
Сектор: Продажби на дребно на продукти са обзавеждане и ремонт на дома.
Продажбите й са засегнати от няколко фактора в последните 5 години – колапса на американския пазар на имоти, покачването на безработицата в сферата на строителството, невъзможността на хората да заплащат за поправка. Другата причина Home Depot да е по-малка се дължи на това, че тя продаде бизнеса си с доставки на строителни материали през 2007 г., за да се концентрира върху продажбите на дребно на стоки за къщите и апартаментите.
7. Citigroup
Спад в продажбите: $14.3 млрд.
Спад в приходите през 2006: $75.7 млрд.
Спад в приходите през 2010: $61.4 млрд.
Сектор: банкиране
Също както AIG, Citigroup реорганизира бизнеса си след кредитната криза в Америка през 2008 г. Нуждата от финансова помощ се оказа непреодолима след като се пенсионира през 2006 г. създателят на компанията Санди Уейл. Известна като световния финансов супермаркет, Citi беше създадена от него чрез серия от сливания и придобивания, които включиха The Travelers, Smith Barney и Salomon Brothers. Бизнесът й с ипотеки обаче бе сериозно засегнат от колапса на пазара на имоти в кризата. Съществуването й бе застрашено от колосални загуби заради тези пазарни условия. Спасяването й от фалит струваше огромна сума на американското правителство. Първоначално то й изпрати $20 млрд. След това американските институции и Фед се споразумяха да й гарантират $306 млрд. в портфолио от загуби след първите й загуби от $36 млрд. Тогава шефът й Викрам Пандит започна да намалява тези части на бизнеса й, които са с най-големи финансови проблеми и тези, които могат да бъдат продадени, за да се съберат пари да се покрият загубите и заема от правителството. Компанията дори стана по-малка. Съкратени бяха в края на 2008 г. 52 хил. работни места.
6. Time Warner
Спад в продажбите: $14.9 млрд.
Доходи през 2006: $41.8 млрд.
Доходите през 2010: $26.9 млрд.
Индистрия: медии
Още една компания, която беше засегната лошо от стратегическия план на мениджмънта й. Конгломератът притежаваше серия от кабелни системи, най-големият издател на списания в света Time Inc., студиото Warner Bros, няколко телевизионни програми, включително HBO и CNN и онлайн портала AOL. Първо, мениджмънтът реши, че Time Warner ще се фокусира върху съдържанието, изключвайки Time Warner Cable през пролетта на 2009 г., около година след това решение. После реши да изостави онлайн портала като бизнес и да се фокусира върху печатните издания, филмите и кабелното телевизионно съдържание. Интернет порталът AOL беше представен като публична компания за първи път в края на 2009 г. Резултатът от всички тези маневри беше спад в приходите на Time Warner от повече от една трета в посочения период.
5. Altria
Спад в продажбите: $17.9 млрд.
Приходи през 2006: $34.8 млрд.
Приходи през 2010: $16.9 млрд.
Сектор: тютюнопроизводство
Altria произвеждаше всички цигари с марката Phillip Morris. Освен това притежаваше основен дял в Kraft. Бордът на директорите й прецени, че има много малко компании, които притежават дялове едновременно в хранителни и тютюневи компании, въпреки че всяка от тях оперира в същия географски пазар и разполага с големи производствени съоражения. Делът в Kraft беше освободен като собственост през 2007 г. Освен това, няй голяма вреда за бизнеса й оказа фактът, че бяха продадени международните подразделения на компанията, наречени Philip Morris. Altria запази само бизнеса си с цигари в САЩ.
Утре очаквайте продължението!
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.