AB InBev продава Peroni и Grolsch за 2,55 милиарда евро

AB InBev продава Peroni и Grolsch за 2,55 милиарда евро

Най-голямата пивоварна в света, Anheuser-Busch InBev (Ab InBev), се съгласи да продаде бирените си брандове Peroni и Grolsch на японската Asahi Group Holdings за 2,55 милиарда евро, предаде Би Би Си.

Сделката има за цел да спечели на AB InBev одобрението на регулаторните органи за придобиването на SAB Miller.

Марките, както и лондонската пивоварна Meantime, отначало бяха собственост на SAB Miller.

SAB Miller купи Meantime миналата година в опит да извлече ползи от разрастващия се пазар на крафт бири във Великобритания.

В изявление Asahi, която е собственик и на марката Super Dry, казва: „Тази транзакция ще бъде извършена едновременно с придобиването на SAB Miller от AB InBev.”

От японската пивоварна добавят, че се очаква сделката да бъде финализирана през втората половина на 2016.

Asahi демонстрира интереса си още през февруари, казвайки, че търси начин да се разрасне в чужбина и че споразумението с AB InBev ще помогне на групата да „разшири платформата си в Европа и да се превърне в глобален играч”.

Продавайки бирените марки, AB InBev целеше да предотврати потенциалните регулаторни спънки при придобиването на SAB Miller – 4-тото най-голямо в корпоративната история.

Производителят на Budweiser продаде 58-процентовия дял на SAB Miller в MillerCoors на главния партньор на бизнеса, Molson Coors, за 12 милиарда долара.

Компанията, която ще се роди след сливането на AB InBev и SAB на стойност 70 милиарда британски лири, ще произвежда 30% от бирата по света. Заедно двете компании очакват да спестяват поне 1,4 милиарда долара годишно.

През 2015 година AB InBev отчете 4-процентов спад на приходите до 8,5 милиарда долара заради по-слабите продажби в САЩ и Бразилия, както и забавянето в Китай.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ