Alibaba купува китайски ежедневник в сделка за $266 милиона

Alibaba купува китайски ежедневник в сделка за $266 милиона

Alibaba купува китайски ежедневник в сделка за $266 милиона

Alibaba Group Holding ще придобие китайския ежедневник South China Morning Post и други медийни активи на South China Morning Post Group в сделка на стойност 266 милиона долара, съобщи Reuters. Споразумението повдига въпроси за редакционната независимост на изданието.

В заявление, подадено в Хонконгската фондова борса, SCMP Group цитира „несигурното“ бъдеще на традиционната издателска дейност като основна причина за продажбата, допълвайки че Alibaba ще успее да „отключи по-голяма стойност“ от бизнеса.

Покупката прехвърля контрола над собствеността на 112-годишния англоезичен вестник от малайзийския магнат Робърт Куок на китайския милиардер Джак Ма в момент на растящо безпокойство относно контрола на Пекин върху най-свободния китайски град.

Като водещо англоезично издрание в Хонконг, South China Morning Post отразява проблеми и теми, смятани за деликатни в континентален Китай, където уебсайтовете на няколко международни медии са блокирани.

„Мисля, че ще бъде интересно да видим дали настоящите репортери и редакторски екип биха искали да останат на работа във вестника. Струва си да разберем“, коментира  Джеймс Сунг, политически анализатор в City University of Hong Kong.

Въпреки че най-богатият китеац Джак Ма е известен с политическите си връзки, мнозина смятат, че промяната на собственика няма да се отрази драстично върху вестника, който е притежание на Куок от 1993 година.

SCMP и преди не беше напълно независим от политически влияние, тъй като беше собственост на бизнес магнат със стабилни връзки в китайското правителство“, отбелязва професор Франсис Лий от факултета по журналистика и комуникации в Chinese University of Hong Kong.

Изпълнителният заместник-председател на Alibaba, Джо Тсай отхвърли твърденията, че компанията ще окаже влияние върху редакционната независимост на изданието, допълвайки че светът се нуждае от „плурализъм на гледните точки, що се отнася до отразяването в Китай“.

От SCMP Group заявиха, че очакват продажбата на активите да им донесе около 1,4 милиарда хонконгски долара.

Alibaba от няколко години инвестира в разрастващо се портфолио от медийни компании. През юни компанията се съгласи да плати 194 милиона долара за дял във финансовата медийна фирма China Business News

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ