Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Amazon е наказвала собствените си продавачи, за да ограничи обхвата на Walmart, твърди ФТК
Според Федералната търговска комисия (ФТК) Amazon.com Inc (AMZN.O) е наказвала собствените си продавачи, за да ограничи обхвата на Walmart в сферата на електронната търговия, предава Ройтерс.
Освен че е спечелила 1 млрд. долара, като е използвала таен алгоритъм, наречен "Проект Неси", за да повиши цените, които плащат домакинствата в САЩ, Amazon може би е успяла да ограничи амбициите на Walmart.
През 2014 г. появата на Jet.com е предизвикала опасения в Amazon, че услугата ще може да предлага на купувачите по-ниски цени онлайн, заяви в четвъртък ФТК. Вследствие на това компанията на Джеф Безос е започнала да премахва офертите на продавачите от Buy Box, ако купувачите могат да намерят същите продукти на по-ниски цени в Jet.com. Buy Box е бутонът, който позволява на купувачите да направят покупка директно от продавач.
Walmart придоби Jet.com през 2016 г.
"Като се има предвид размерът и мащабът на Amazon, тяхната количествена аналитична мощ и фактът, че през първите 20 години те не са реализирали печалба от (Amazon.com), не е изненадващо, че биха прибегнали до такава тактика срещу конкурентите", каза консултантът по търговия на дребно Бърт Фликингер.
Подобно на Amazon, Walmart управлява онлайн пазар на трети страни със стоки от хиляди независими продавачи. На Amazon в момента милиони независими търговци продават стоки на неговия пазар. И Walmart, и Amazon събират такси и комисиони от търговците на своите платформи.
Тъй като не е събирала комисиони от продавачите, Jet.com е можела да предлага цени, които са били с 10-15 % по-ниски от обявените от Amazon, заяви ФТК в по-малко редактирана версия на предишна жалба срещу Amazon. Amazon осъзнава, че това може да доведе до прехвърляне на спестените средства от продавачите на клиентите, казва ФТК.
За да затрудни Jet.com, Amazon премахва офертите на някои продавачи от трети страни от своя Buy Box. В жалбата се цитира един от продавачите на Amazon, който постоянно е трябвало да бъде "абсолютно сигурен, че нашите продукти в Amazon не са на по-ниски цени в Walmart" поради натиска от страна на компанията на Безос.
Amazon също така прилага алгоритми, които ФТК определя като антиконкурентни, срещу най-популярните продукти на Jet.com, което води до преразглеждане на стратегията на Jet, така че да съответства на най-ниските цени на други места, казва ФТК.
Говорителят на Amazon Тим Дойл заяви, че ФТК "грубо изопачава" инструмента за ценообразуване и че компанията е спряла да го използва преди няколко години.
Walmart затвори Jet през 2020 г. и го включи в по-широкия си бизнес за електронна търговия.
Walmart отказа да коментира, тъй като не е част от съдебния спор с ФТК, заяви говорителят.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.