Amazon отчита огромна печалба, надминава продажбите и издава оптимистични насоки

Amazon отчита огромна печалба, надминава продажбите и издава оптимистични насоки

Amazon отчита огромна печалба, надминава продажбите и издава оптимистични насоки

Американската компания Amazon отчете печалба за второто тримесечие, която надмина прогнозите на анализаторите, и даде насоки за ускоряване на растежа на приходите, съобщава Си Ен Би Си.

Гигантът в онлайн търговията отчете печалба на акция от 65 цента при очаквани 35 цента от анализатори, анкетирани от Refinitiv. Приходите на компанията достигнаха 134,4 млрд. долара при очаквани 131,5 млрд. долара.

Подразделението за облачни услуги Amazon Web Services допринесе с приходи от 22,1 млрд. долара, надминавайки прогнозното ниво от 21,8 млрд. долара, според StreetAccount.

Приходите от реклама достигнаха 10,7 млрд. долара спрямо очакваните 10,4 млрд. долара.

Това беше най-голямото подобрение на приходите на Amazon от отчета ѝ за четвъртото тримесечие на 2020 г. насам. Изключителната печалба показва, че продължаващите усилия на главния изпълнителен директор Анди Джаси за намаляване на разходите започват да дават резултат.

Amazon започна най-големите съкращения в историята си, като от миналата есен насам съкрати 27 000 работни места. Гигантът в областта на електронната търговия замрази наемането на служители, докато Джаси се стреми да намали разходите във всички звена на компанията. Към края на второто тримесечие броят на служителите в световен мащаб е намалял с 4% на годишна база до 1,46 млн. души.

За третото тримесечие Amazon очаква продажби в размер между 138 и 143 млрд. долара, или ръст между 9 и 13%. Анализаторите очакваха приходи в размер на 138,25 млрд. долара, според Refinitiv. Прогнозата отразява силата на 48-часовото събитие на Amazon за намаления Prime Day, проведено през юли, което компанията обяви за най-голямото досега“.

Amazon се върна към двуцифрен растеж, след като през пет от последните шест тримесечия растежът беше едноцифрен. Джаси, който пое ръководството от основателя Джеф Безос през юли 2021 г., приписва част от подобрението на AWS, която по-рано наблюдава забавяне на разходите на клиентите си поради икономическата несигурност.

Продажбите на AWS нараснаха с 12% през второто тримесечие до 22,1 млрд. долара, което е над прогнозираните от Уолстрийт 21,8 млрд. долара. Все пак това е забавяне спрямо предходното тримесечие, когато продажбите нараснаха с 16%, както и най-бавният ръст от 2015 г. насам, когато Amazon започна да отделя приходите от облачни услуги.

На AWS се падат 70% от оперативната печалба на Amazon в размер на 7,7 млрд. долара.

Компанията отчете нетна печалба в размер на 6,7 млрд. долара, или 65 цента на акция, след като година по-рано отчете загуба от 2 млрд. долара, или 20 цента на акция. Загубата от предходната година е резултат от намаление на стойността на инвестицията на компанията в компанията за електрически превозни средства Rivian.

Докладът на Amazon, както и на Apple в четвъртък, завършва сезонът на отчетите на технологичните компании с мегакапитализация. Резултатите на Apple надхвърлиха очакванията на Уолстрийт както за приходите, така и за продажбите, благодарение на бизнеса с услуги.

Въпреки че растежът остава под историческите стандарти за по-голямата част от технологичната група с голяма пазарна капитализация, резултатите започват да се възстановяват след тежката 2022 г., а мерките за намаляване на разходите повишават рентабилността. Освен това Amazon, подобно на своите колеги, се фокусира върху изкуствения интелект.

В съобщението си за приходите Amazon заяви, че продуктите с изкуствен интелект на AWS се използват от многобройни клиенти, и посочи имената на Royal Philips, 3M, Old Mutual и HSBC.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ