Богати американци поддържат високотехнологични компании за кемпери

Богати американци поддържат високотехнологични компании за кемпери

Богати американци поддържат високотехнологични компании за кемпери

Повечето американски модели превозни средства за отдих - тези гиганти на пътя, които често приличат на вагони, случайно излезли от релсите - излизат от песъчливите фабрики в сивите околности на Елкхарт, Индиана, за да задоволят желанието за пътешествия на клиенти с предимно средни доходи.

На следващото ниво е ветеранът, възкръснал за нов живот преди десетина години Bowlus - много скъпо туристическо ремарке, което може да бъде теглено от спортен автомобил Porsche, без да е необходим пикап.

Произведен в крайбрежната община Окснард, Калифорния, където слънчевите дни в годината са със 100 повече от тези в Елкхарт, той разчупва повечето от стандартите за кемпери с извития си дизайн от 30-те години на миналия век, минималистичен интериор и цена за най-високия си клас модел от  310 000 долара - която се равнява на 80% от цената на типична еднофамилна къща.

Bowlus демонстрира, че богатите хора наистина са различни, поне що се отнася до навиците за харчене. Заможните американци помогнаха за поддържането на американската икономика в подем, дори когато Федералният резерв повиши лихвените проценти, за да ограничи инфлацията, като харчеха много за коли, къщи и пътувания.

Търсенето на Bowlus, както и на всички кемпери се увеличи по време на пандемията от COVID-19. Но с отшумяването на здравната криза продажбите на кемпери се свиха сериозно - според Асоциацията на производителите на кемпери доставките на туристически ремаркета са спаднали с близо 40 %. Bowlus обаче продължи да продава всеки произведен модел.

Сега компанията разширява дейността си, като предлага версия на по-ниска цена и за първи път продава чрез дилъри.

Начин на мислене

От началото на миналата година потребителските нагласи на домакинствата в горните 25% по състоятелност постоянно изпреварват тези на групите с по-ниски доходи, според внимателно следения показател за нагласите на Мичиганския университет. През последното четвърто тримесечие той възлиза на 71,3 пункта, докато съпоставимият показател за долните 25% е 59,6 пункта.

"Ние освен това не произвеждахме прекалено много" по време на пандемията, казва Женева Лонг, главен изпълнителен директор на Bowlus, когато я питат защо нейният бизнес е издържал, докато много други производители са имали проблеми. Един от проблемите за индустрията на кемперите е, че повечето фабрики увеличиха производството си по време на пандемията до неустойчиви нива и след това останаха с паркинги, пълни с непродадени каравани, когато търсенето внезапно се охлади.

Със сигурност за Bowlus би било трудно да се справи със свръхпроизводство. Фабриката, закътана в задната част на поддържан индустриален парк, има място само за 10 ремаркета на основната си монтажна линия.

Компанията няма да обсъжда финансовите си показатели, освен че планира да произведе 100 ремаркета тази година, а след това "да се разширява всяка година, като запазва качеството", казва Лонг.

А създаването им е бавно и трудоемко. 35 работници на Bowlus ръчно изработват шкафовете за кабината, шият седалките от високотехнологична японска материя, ръчно занитват и полират алуминия вътре в помещението на колела. В крайния резултат липсват много от удобствата, търсени в други скъпи аналози, като например просторни бани или стени, които се плъзгат, за да създадат по-големи вътрешни пространства.

Лонг казва, че клиентите ѝ оценяват простотата и качеството на нейния продукт. Доскоро тя се славеше и с пуритански настроения към къмпинг културата - дори моделът за 310 000 долара не се предлага с телевизор. Компанията обаче вече планира да предлагат това като опция за всички ремаркета занапред. "Хората, които купуват Bowlus, са същите, които купуват самолети, така че това е начин на мислене", казва тя.

В тази ниша вече навлизат и други производители- включително с модел за каравана, захранвана от батерии, който се разработва от друга калифорнийска компания, ръководена от бивши ръководители в областта на технологиите.

Запазена марка

Боулусът е проектиран за първи път от авиоинженер от Лос Анджелис по време на Голямата депресия, който прилага най-модерните по онова време техники за конструиране на самолети, за да му придаде отличителна алуминиева външна обвивка и аеродинамичен ефект.

Той произвежда само няколко бройки и след това прекратява дейността си.  Семейството на Лонг съживява марката и то в оригиналния ѝ дизайн през 2014 година. Компанията дори е патентовала причудливата форма на кемпера като търговска марка. Лонг казва, че тя е емблематична, "като бутилката от кока-кола".

Bowlus е сред малкото кемпери, които използват структурна система, наречена монокок - на френски "една черупка". Подобно на самолет, Bowlus е изграден с цялостна външна обвивка от алуминий, включително и на дъното, което избягва необходимостта от тежка рамка и прави ремаркетата изключително леки, но здрави. Теглото на Bowlus е наполовина по-малко от това на еднакво дълъг Airstream.

Не е само той

Bowlus е част от нарастваща ниша от нови, по-малки, но и традиционни производители които разработват нови ремаркета, захранвани с батерии.

Aero Build, в Нешвил, Тенеси, започна да продава 21-футови каравани със слънчеви панели на покрива. Подобно на Bowlus, те са насочено към по-заможни купувачи. "Не пестим средства за обзавеждане и довършителни работи", казва главният изпълнителен директор Брайън Фуенте. "Всичко до рамата е проектирано така, че да издържи на поколенията." Цената е 129 900 долара.

Друг стартъп, наречен Pebble, разработва ремарке, задвижвано от батерии, които помагат и за пътуването му по магистралите, а това увеличава пробега на автомобила, който го тегли. Едно от опасенията при традиционните кемпери е, че голямото им тегло намалява пробега на електромобилите като теглещи превозни средства.

Цената на Pebble започва от около 109 000 долара, докато новият, малко по-къс модел на Bowlus се предлага за 165 000 долара.

"Въпросът, който всички ние се опитваме да разберем, е какъв е пазарът за подобен продукт от висок клас", казва Джон Норт, главен изпълнителен директор на Lazydays RV, която има 25 дилърски центъра в САЩ и току-що започна да предлага Bowlus в пет от тях.

"Имахме редица клиенти, които се интересуваха", каза той, но след по-малко от два месеца все още чака първата си продажба.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ