Доминацията на Red Bull във Формула 1 вдигна продажбите на енергийни напитки

Доминацията на Red Bull във Формула 1 вдигна продажбите на енергийни напитки

Доминацията на Red Bull Racing  във Формула 1 през тази година се отразява пряко на по-високите продажби на едноименната енергийна напитка, заяви пред CNBC Кристиан Хорнер, директор и главен изпълнителен директор на отбора.

"Има една стара поговорка: "Спечели в неделя и продай в понеделник". Това, което правим за марката Red Bull, за енергийната напитка, като рекламираме продукта в световен мащаб през 23 състезателни уикенда в годината, е най-голямото маркетингово въздействие, което има компанията за напитки", каза Хорнер в документалния филм "The Inside Track: Бизнесът на Формула 1", заснет от CNBC.

Отборът на Red Bull, в който участва и технологичният гигант Oracle като титулярен спонсор, се наложи в решетката този сезон, като спечели 19 от 20-те уикенда на Гран при досега. Неговият пилот Макс Верстапен, световен шампион, е вдигнал карирания флаг в 17 от тези победи, а съотборникът му Серхио Перес е спечелил в Саудитска Арабия и Азербайджан.

Верстапен вече спечели титлата при пилотите за 2023 г. - третата си световна титла - в началото на октомври по време на 17-ия уикенд за сезона - Гран при на Катар. Отборът на Red Bull си осигури шампионата при конструкторите през предходния уикенд в Япония.

Пилотите ще излязат отново на пистата в неделя в Лас Вегас, преди сезонът да приключи в края на този месец в Абу Даби.

Ред Бул отказа да сподели конкретни показатели за продажбите, но говорител на компанията потвърди "повишаването на продажбите" във Формула 1 и заяви, че то е особено забележимо на пазарите на съответните състезания.

По данни на Euromonitor International Red Bull е втората най-популярна марка енергийни напитки в света с 13% пазарен дял. Тя изостава само от Monster Beverageна едноименната марка, която държи 16,4% от световния пазарен дял.

Пазарът на енергийни напитки обаче е все по-пренаселен, което оказва натиск върху Red Bull. Пазарният дял на компанията се е понижил от 13,5% през 2021 г. до 13% през тази година, тъй като по-новите играчи, като PepsiCo, навлизат в категорията.

През последните години гигантите в производството на напитки Coca-Cola  и Pepsi се насочиха към бързоразвиващата се категория енергийни напитки - с различен успех. През последните две десетилетия консумацията на газирани напитки намалява, но сладките енергийни напитки не се поддават на тази тенденция поради съдържанието на кофеин и свързаните с него ефекти.

През 2019 г. Coca-Cola пусна на пазара своя собствена енергийна напитка в Обединеното кралство. Но Coke Energy не успя да се наложи сред американските потребители; компанията прекрати производството на напитката в Северна Америка през 2021 г., приблизително една година след пускането ѝ на пазара.

Конкурентът наCoca-Cola  -Pepsi, е постигнал по-голям успех чрез сключване на сделки. През 2020 г. тя закупи Rockstar Energy за 3,85 млрд. долара, придобивайки собственост както върху едноименната енергийна напитка на компанията, така и върху бързо развиващата се Sting Energy.

Миналата година Pepsi придоби дял от 550 млн. долара в Celsius, която се рекламира като по-здравословна енергийна напитка, която стимулира тренировките. Тези сделки са в допълнение към усилията, като например преместването на Mountain Dew в категорията на енергийните напитки и добавянето на кофеин в Gatorade, припомня CNBC.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бонусът на Дивия запад: Рио де Жанейро дава парични награди на полицаите за убити престъпници
Володимир Зеленски: Русия атакува тази нощ Украйна с около 500 дрона и 40 ракети
Желязков пред Тръмп: Стратегическото партньорство е ключово за развитието на отношенията ни
На днешната дата, 28 септември. Рождениците днес
Италия ще защитава световната си титла във волейбола срещу България
САЩ ще разсекретят документи за мистериозното изчезване на една от първите жени пилоти
Дронове са забелязани близо до най-голямата военновъздушна база на Дания
Гърция се готви за бури и наводнения заради рязко влошаване на времето