Ernst & Young: Настъпва ерата на изцяло нов бизнес модел

Ernst & Young: Настъпва ерата на изцяло нов бизнес модел

Ernst & Young: Настъпва ерата на изцяло нов бизнес модел

Бизнесът по цял свят ще излезе от кризата с фундаментално променен бизнес модел. Това сочат резултатите от ново проучване на глобалната компания Ernst & Young, базирано на допитване сред мениджъри от цял свят.

Проучването е изследвало какви промени се очакват в глобалната икономика след икономическата криза, дали настъпилите размествания в световния пазар имат траен или временен характер и дали начинът, по който компаниите измерват своята продуктивност, ще бъде засегнат.

Оценките в него дават полезен поглед върху следващите три години от развитието на световния бизнес и подпомагат успешното планиране на компаниите в дългосрочен план. Според тях:

- Два ключови фактора ще бъдат от решаващо значение за бъдещия корпоративен успех: скоростта с която всеки бизнес може да реагира на възможностите и заплахите, и гъвкавостта, с която ще функционира.

“За да процъфтяват в новите бизнес условия, компаниите ще трябва да работят по-ефективно. Ще трябва да се концентрират върху същината на техния бизнес и върху повишаване задоволяването на клиентите си, да намалят производствените срокове и да бъдат по-иновативни и адаптивни по в начините на достигане на пазара, и да разработват нови възможности за своите своите клинети.“, коментира данните от изследването Ларс Уейл, Световен лидер за развитие на бизнеса от Ernst & Young.

- Бъдещите лидери на пазара ще бъдат едновременно находчиви и гъвкави. Доминиращите играчи през 2012 г. ще бъдат тези, които вземат и изпълняват решенията си бързо. „Вследствие на шока от последните три години, отношението на едно поколение към финансите и към корпоративното лидерство са променени завинаги. Това, от което сега се нуждаем, е по-балансиран и по-сигурен път за развитие, който в кратък срок от време, може да няма толкова добра възвращаемост, но в дългосрочен план успехът да е стабилен.“ , разяснява Уейл.

 - Четири от десет компании, участвали в анкетата отговарят, че не очакват бизнесът им да се възвърне към “нормалния“ си статус, който са имали преди икономическата криза. Увеличението на негативната оценка е почти 25%, сравнено с предишни резултати от същото изследване миналата година. 68% от запитаните очакват икономическо подобрение през 2011 г., 71% обаче не смятат, че се настъпи сериозна по тази линия промяна през 2012 г.

 - Промяната в силата на новите световни икономически гиганти като Китай и Индия, също така и допълнителните наредби, увеличените данъци и инфлация, са основните фактори, които ще създадат трудности за растежа на бизнесите. “Пазарните промени от последните няколко години са драматични и повечето бизнеси по света сега трябва да се справят с 20% до 50% намаляване на търсенето.”, добавя Уейл.

- Пазарите най-вероятно ще претърпят значими сътресения в растежа си, но едновременно с това обемът и дълбочината на промените се очакват да нарастват.  "Често срещан отговор в проучването - както в условията на пазарната обстановка, така и в планирания бизнес - е очакването да се увеличат непредсказуемите условия. По-строгата регулация на пазарите е очаквана и увеличената предпазливост ще разконцентрира усилията на бизнесите в продуктовите иновации и процеси, повече от финансите.”

Много компании вече са започнали да преразглеждат своите бизнес модели и планират промени в начина на работа и измерване на своята производителност, отчита още проучването. Очаква се петте топ индикатора на производителност да останат същите, но се наблюдава очевидна промяна от количествено към качествено и релативно измерване (KPIs).

Участниците в анкетираните са професионалисти в областта на IT, риска, връзка с клиентите, финанси, човешки ресурси, логистика и стратегически дисциплини. Покритието на изследването е във всички главни индустриални сектори и представя 15 от най-големите икономики в света: Австралия, Бразилия, Китай, Франция, Германия, Индия, Италия, Холандия, Полша, Русия, Южна Африка, Швеция, Обединените арабски емирства, Великобртания и САЩ. За да се оцени промяната в представите през началото на 2010, глобалната компания направи допълнително проучване през май 2010 в главните индустриални сектори на Великобритания, Франция, Германия, Холандия, Полша, Китай и Индия.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ