Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Глобалните аерокосмически фирми разширяват снабдяването с части от Индия

Airbus, Collins Aerospace, Pratt & Whitney и Rolls-Royce разширяват снабдяването с части от Индия, стимулирайки растежа на нововъзникващия авиокосмически сектор в страната и подтиквайки местните фирми да подобрят своите игри, казват запознати от индустрията, цитирани от Ройтерс.
Базираните в Бенгалуру Hical Technologies и JJG Aero са сред тези, които яхват вълната. Hical, доставчик на Raytheon Technology и Boeing, наред с други, има за цел да удвои приходите до 5 милиарда рупии (57,57 милиона долара) от своето аерокосмическо подразделение за три години, каза Яшас Джайвер Шашикиран, съвместен управляващ директор.
На JJG Aero, също в индустриалния център на Бенгалуру, му отне 12 години, за да достигне 2 милиона долара приходи, но скочи до 20 милиона долара през последните шест, каза главният изпълнителен директор Анудж Джунджхунвала.
Ръстът е част от азиатско-тихоокеанския аерокосмически скок, като приходите за 2024 г. се очаква да бъдат с 54% над нивата от 2019 г., докато Северна Америка и Европа остават с 3% и 4% по-ниски, според Accenture Research.
„По-рано преследвахме клиенти. Сега те са еднакво заинтересовани от оценката на индийските машинни цехове,” каза Jhunjhunwala, добавяйки че договорите се подписват по-бързо и процесите на адаптиране се извършват много по-бързо от всякога.
Компаниите произвеждат части за колесник, крила, фюзелаж, електрически превключватели и системи за контрол на движението, които са от съществено значение за безопасността и ефективността на полета.
Водещи западни производители на самолети и двигатели, чието производство е ограничено от стачки, производствени ограничения и недостиг на части и работна ръка след пандемията, казват, че искат да доставят повече от Индия, за да отговорят на нарастващото търсене на въздушни пътувания.
„Индия е най-доброто решение за предизвикателствата на веригата за доставки. Обемите на нашите двигатели нарастват с около 20% и традиционните вериги за доставки просто не са в състояние да го поддържат. Индия е ... пазарът с най-добра цена“, каза миналата седмица Хю Морган, старши вицепрезидент за авиокосмически доставки в Rolls-Royce, на индустриално събитие.
Британската компания планира да удвои доставките от Индия в рамките на пет години.
Страната е сред най-големите купувачи на самолети в света, но представлява само 1% от глобалния пазар на веригата за доставки, според наскоро сформираната Aerospace India Association.
„След Covid глобалната аерокосмическа индустрия достигна инфлексна точка. Въпреки че тази промяна започна през 2020 г., аерокосмическата индустрия е бавно развиваща се индустрия – отнема време, за да се материализират промените“, каза Аравинд Мелигери от доставчика Aequs.
Повече самолети, повече части
Индия, третият по големина вътрешен авиационен пазар в света по броя на местата, също е сред най-бързо растящите, стимулиращи търсенето на услуги за поддръжка и части.
Огромните поръчки на самолети от IndiGo и Air India стимулират растежа в екосистемата на авиацията, каза главният изпълнителен директор на Air India Кембъл Уилсън пред Reuters.
Въпреки че индийските фирми отдавна снабдяват глобалната авиокосмическа индустрия на стойност 180 милиарда долара, сега те преминават отвъд основното производство към работа с по-висока стойност като проектиране, инженеринг и системна интеграция.
През 2024 г. Airbus възложи втория си договор за врати за самолети в рамките на една година на индийски доставчици.
„Индия допринася с повече от 1 милиард евро в момента в цялата верига на доставки на Airbus и очакваме да удвоим това. Всеки търговски самолет на Airbus днес има някаква част или компонент, който е произведен в Индия“, каза Мишел Нарчи, ръководител на международните операции в Airbus.
Усилията на индустрията
Министерството на гражданската авиация на Индия проведе среща миналата седмица с лидери в индустрията за стимулиране на производството на компоненти, каза генералният директор на AIA Сринивасан Двараканат. Асоциацията представлява както индийски, така и световни фирми.
Той каза, че ключова стъпка към добавяне на истинска стойност ще бъде местното снабдяване със суровини като алуминий, стомана и титан, което в крайна сметка ще доведе до сертифициране на проекти, направени от индийски доставчици.
AIA изчислява, че аерокосмическата индустрия на Индия ще завладее 10% от глобалния пазар на веригата за доставки в рамките на едно десетилетие, като се очаква световният пазар да достигне 250 милиарда долара годишно до 2033 г.
„Индия също имаше първоначалните предизвикателства да бъде физически по-далеч от основните пазари на САЩ и Европа. Инженерни одобрения, срокове за квалификация, снабдяване със суровини – отне известно време за изграждане на екосистемата, но сега Индия е готова“, каза Яшас Джайвер от Hical.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.