GLOBUL обяви бизнес резултати за началото на годината

GLOBUL обяви бизнес резултати за началото на годината

GLOBUL обяви бизнес резултати за началото на годината

Вторият по големина телекомуникационен оператор GLOBUL обяви бизнес резултатите си за първото тримесечие на 2014 г. Печалбата му преди данъци, лихви и амортизации е била с 8% по-голяма спрямо същото тримесечие на 2013 г., съобщават от компанията.

От януари до края на март 2014 г. броят на активните клиенти на GLOBUL е  достигнал приблизително 4 милиона души или с 2,9% повече от същия период на миналата година. Към края на периода проникването на мобилните услуги на българския телекомуникационен пазар се оценява на над 140%.

GLOBUL отбеляза съществен ръст от 42% на приходите от услуги за пренос на данни през първото тримесечие на 2014 г. Това се дължи на фокуса на компанията върху предлагането на мобилен интернет.

Общите приходи на GLOBUL за първото тримесечие на 2014 г. са намалели със 7,3% в сравнение със същия период на миналата година, най-вече поради по-ниските продажби на мобилни устройства като смартфони и таблети и намаляването  на цените за терминиране от телекомуникационния регулатор в България.

Приходите от услуги на компанията през първите три месеца на годината също са намалели - с 3,1%, отново най-вече поради намаляването на цените за терминиране. Без да се взима предвид този фактор, приходите от услуги на оператора за тримесечието са се увеличили с 0,3%.

Абонатите на GLOBUL продължават да се увеличават. Те са надминали 2,7 милиона, като в края на тримесечието са били с 4,6% повече в сравнение със същия период на годишна база.

През първите три месеца на 2014 г. абонатите на услугите за мобилен пренос на данни на GLOBUL са нараснали с 48% на годишна база, докато абонатите на фиксираните услуги на оператора продължиха да отбелязват стабилен ръст и в края на периода наброяваха почти 260 000.

Средното месечно потребление на клиент за периода достигна 170 минути, докато средният приход от потребител е намалял до 10,60 лв., или с 5,3% по-малко, отново най-вече заради по-ниските цени за терминиране. Ако не се отчита този фактор, спадът в средният приход от потребител на GLOBUL за първото тримесечие на 2014 г. би бил само 1,8%. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ