Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|GLOBUL обяви близо 70% ръст при абонатите, ползващи мобилен интернет
Два месеца след като норвежката Telenor придоби 100% от собствеността в GLOBUL и GERMANOS срещу 717 милиона евро, резултатите на компанията за третото тримесечие на годината остават стабилни. Тя има 4,3% ръст в броя на активните клиенти спрямо същия период на миналата година, съобщават нейни представители.
През третото тримесечие на 2013 г. гласовите услуги продължават да доминират като основен фокус на българския телекомуникационен пазар и формират основната част от приходите в сектора, посочват от българския телеком. Независимо от това, приходите на GLOBUL от услуги за пренос на данни също имат ръст - 44% на годишна база. Към края на тримесечието проникването на мобилните услуги на пазара у нас се оценява на близо 150%.
Общите прих оди на GLOBUL за тримесечието имат спад от 2,8% в сравнение със същия период на миналата година. Това е най-вече в резултат от намалението на цените за терминиране, въведено от телекомуникационния регулатор в България през юли 2012 г., обясняват от GLOBUL. (Данните и за двата периода са коригирани с ефекта от промените в счетоводната политика на компанията след придобиването й от Telenor). Ако не се взимат предвид промените в цените за терминиране, приходите на GLOBUL за тримесечието биха били с ръст от 0.3%.
Приходите на компанията от услуги за периода са намалели с 5,5% отново най-вече заради по-ниските цени за терминиране. Ако не се вземе предвид този фактор, те биха били с 2,1% по-малки спрямо същия период на миналата година, най-вече заради силната конкуренция в корпоративния сегмент.
Коригирани от ефекта на промените в счетоводната политика на компанията, въведени след придобиването, приходите на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за тримесечието са с 6,4% по-малко в сравнение с третото тримесечие на 2012 г., а ако не се вземе предвид и ефекта от новите цени за терминиране, приходите на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации за тримесечието на 2013 г. биха били с 3,9% по-малко на годишна база.
Броят на активните клиенти на абонаментните програми на GLOBUL се увеличава и е достигнал почти 2,7 милиона, с ръст от 6,4% в сравнение със същия период на миналата година.
Съгласно дефинициите на Telenor Group в боря на активните клиенти не се включват предплатени карти, които не са използвани през последните 90 дни, както и абонаментите от типа machine-to-machine (M2M).
Броят на абонатите на GLOBUL, ползващи мобилен интернет има 69% ръст спрямо същия период на миналата година. Абонатите на фиксираните услуги на компанията към края на септември надхвърлят 240 000.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.