Google е марка №1 в света

Google е марка №1 в света

Интернет търсачката Google е марка номер едно в света и се оценява на 44 млрд. долара, съобщава в. Guardian, като се позовава на резултатите от доклад на консултантската компания Brand Finance. На второ място се нарежда Microsoft, с 42 млрд. долара. Третото място заема миналогодишният победител - търговската верига Wal-Mart. Четвърти е технологичният гигант IBM. Пето, шесто и седмо място заемат съответно британският телеком Vodafone, Bank of America и General Electric. Компанията на Стив Джобс - Apple е на 8-мо място и се оценява на 29,5 млрд. долара. Десятката допълват финансовата империя Wells Fargo и телекомуникационната компания AT&T.

В първите 20 тринадесет от компаниите са американски. Стойността на марката Coca-Cola е отчела спад с 9 млрд. долара през тази година, като по този начин отстъпи от третата позиция в класация на топ брандове.

 Компанията излиза от топ 10 на търговските марки за първи път, а новите технологични компании се радват на нарастваща популярност на своя бранд, се посочва в доклада, като половината от компаниите в Топ 10 са технологични.

Проучването отчита ефекта на разлива в Мексиканския залив върху бранда на „Бритиш Петролиум“. Марката е загубила 53 позиции и 3,4 млрд. долара. Въпреки това най-големият срив е за Nokia, чийто изпълнителен директор, Стивън Елоп оприличи състоянието на компанията на човек върху горяща платформа.

В годишния анализ на 500 световни имена в бизнеса, само една британска компания Vodafone присъства в челната десетка, след като HSBC загуби своята позиция там. Класацията е направена, като се изчислява стойността на даден бранд и като се отчете колко би струвало наемането на името както и прогнозите за продажби.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ