Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Google на печалба от реклама, но кликването поевтинява
Гигантът в интернет търсенето Google отчете печалби от 3.38 млрд. долара в четвъртото тримесечие на 2013 г. Сумата е 17% по-голяма спрямо същия период на предишната година. Основна заслуга за нея имат приходите от реклама на компанията, посочва Би Би Си.
„Завършваме 2013 г. с растеж”, коментира в съобщение шефът на компанията Лари Пейдж. Той не е в състояние да участва в конференция с анализатори, в която да бъдат обсъдени резултатите, заради тежък здравословен проблем с гласните му струни.
Акциите на Google поскъпнаха вчера след като компанията обяви, че продава Motorola Mobility на Lenovo. Производителят на мобилни телефони в САЩ и някогашен пазарен лидер Motorola отчиташе постоянни загуби в последната година. В четвъртото тримесечие на 2013 г. е регистрирал 384 млн. долара загуби, спрямо 152 млн., загубени в края на 2012 г. След обявяването на сделката акциите на Lenovo чувствително се понижиха.
Освен финансовите си резултати, Google обяви и създаването на нов вид акции от “C” клас, различни от досегашните й. Въвеждането им се изискваше от инвеститори от три години насам, след като акционерите в Google започнаха да изразяват тревоги от съмнения за нечестно облагодетелстване на съоснователите на компанията Сергей Брин и Лари Пейдж.
Въпреки че Google остава водещият търговец на дигитална реклама в света, изпреварвайки по приходи от реклама конкуренти като Facebook и Yahoo, компанията има затруднения да повиши цената на мобилната си реклама, отбелязват наблюдатели. Рекламодателите не желаят да плащат по-скъпо за реклама в света на мобилния интернет, отколкото за традиционната реклама в немобилните компютърни устройства.
Общо, от октомври до декември 2013 г. Google е повишила броя платени кликвания с 31%, но средната цена на платено кликване се е понижила с 11%. Това означава, че фирмата е продавала по-голям брой мобилни реклами, но не е спечелила значително от това.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.