Имаш ли идея – действай!

Снимки: Photo Corner

Услугите ни са еднакво атрактивни както за корпоративни, така и за частни клиенти, казват създателите на Photo Corner, Михаил и Иво Тошеви

- Как се роди идеята за Photo Corner? 

- Идеята за Photo Corner се роди през 2014 година по време на една екскурзия, когато случайно попаднахме на сватба с фото будка. Видяхме опашката пред нея и хората, които се забавляваха изключително много. Тази емоция, която будката създаваше, ни плени веднага. Това, което ни направи силно впечатление е колко много се отпускат и забавляват хората пред машината, за разлика от пред фотограф. 

Другото, което ни допадна, беше, че снимките се отпечатваха веднага. Аз лично не бях пипал хартиена снимка от доста време, въпреки че като ученик си бях сглобил фото лаборатория за чернобели снимки. 

И така, идеята се роди в този момент, но реализацията започна през 2015 г. 

- Какви бяха първите стъпки, които предприехте, за да стартирате компанията?

- За нас беше важно да тестваме дали идеята ни има реализация на българския пазар. Първият ни фото корнер, който беше и тест на идеята ни, се проведе на парти, организирано от наши приятели. Фотоапаратът беше на статив, компютърът беше на маса и бяхме наели студийни светкавици и примитивен принтер, който печаташе снимки за около минута. За сравнение, принтерите, с които работим сега, го правят за 10-15 секунди. За наше огромно удоволствие, резултатът беше, че хората на партито много се забавляваха и най-важното - имаше голям интерес и постоянна опашка за снимки.

- Коя от предлаганите услуги на Photo Corner е най-популярна сред клиентите ви и защо? И кои са основните ви клиенти – повече от корпоративния сектор или частни събития?

- Предлагаме няколко услуги, които са насочени към създаването на незабравими спомени от всяко събитие. Имаме фото будки и 360 видео подиуми, които са най-новия хит на пазара, ретро фото будка за черно-бели снимки и една от най-новите ни придобивки – телефон за пожелания. Той е страхотно допълнение, на което гостите да запишат лично пожелание за сватбената двойка или рожденика. Нашата услуга "фотограф с принт станция" също е много популярна. Гостите се снимат от професионален фотограф пред стена на славата, а снимките веднага се отпечатват на принт станцията. Услугите ни са еднакво атрактивни както за корпоративни, така и за частни клиенти, като спрямо повода някои услуги са по-популярни. Корпоративните клиенти най-често ни наемат за фирмени партита, тиймбилдинги, рекламни кампании и изложения. Те често комбинират фото будка и 360 градуса видео будка, а понякога залагат и на фотограф с принт станция. Частните клиенти предпочитат нашите услуги за сватби, рождени дни, юбилеи и кръщенета.

Тази година можем да се похвалим с това, че Министерството на туризма избра нашата фото будка за щанда на България на три туристически изложения в Турция, Румъния и България. Освен това работим активно с няколко общини.

В крайна сметка, няма най-харесвана или избирана услуга, нито най-основен клиент. Нашата цел е да уловим емоциите на различни поводи и да ги превърнем в незабравими спомени и хората ни избират именно за това.

- Какви нови технологии и услуги обмисляте да внедрите в близко бъдеще? На кои нови тенденции ще отговорите с тях?

- Ние непрекъснато подобряваме услугите си и тестваме нови технологии, нови фотоапарати, обективи, нов софтуер, принтери и др. Например, за снимка на зелен екран сме тествали над 20 вида зелен плат, докато открием най-доброто качество. Това, което истински ни радва е, когато някой ни каже, че снимките ни са като картички. Вярваме, че снимките, които правим, ще имат още по-голяма стойност след 10 или 20 години и затова използваме най-доброто, което предлага пазара, за да гарантираме, че снимките ще издържат до този момент. В последните няколко години се появиха конкурентни фирми. Това, разбира се, е добре за всички, защото ще направи услугата по-популярна и ще извади най-доброто от нас, като ни държи постоянно будни и ни подтиква да даваме възможно най-доброто качество на конкурентна цена.

- Планирате ли да разширите бизнеса си извън България и ако да, какви са предизвикателствата, свързани с това?

- Засега фокусът ни е върху България. Има достатъчно събития на местна почва. Планираме да отворим офиси в още няколко града, за да намалим транспортните разходи и да бъдем по-достъпни за клиентите.

- Какви съвети бихте дали на младите предприемачи, които искат да започнат собствен бизнес?

- Един от най-добрите съвети, които сме получавали, е от света на стартъп бизнеса: "Имаш ли идея – действай." Стивън Кови казва да бъдеш проактивен и да се съсредоточиш върху това, на което можеш да влияеш. Направи си проучването и ако идеята ти има пазарен смисъл, опитай да я валидираш с минимални ресурси. Този модел ни е любим и наистина дава резултати.

- Какво ви вдъхновява и мотивира в ежедневната ви работа с Photo Corner? Можете ли да споделите някоя запомняща се история от събитие, което сте заснели?

- Никога не казваме, че някоя идея не може да бъде осъществена преди да сме помислили как може я реализираме. Гордеем се с това, че клиентите ни имат доверие и не се притесняват да ни запитат за каквато и щуротия да им хрумне. Снимали сме вътре в малък асансьор, докато се движи по етажите. Веднъж изградихме огромен декор на зелен екран с истински мотор Harley-Davidson, на който хората се качваха и се снимаха все едно са на Roud 66. За последното ни предизвикателство благодарим на колегите от Ozon.bg, които ни поканиха на таз годишното издание на Aniventure Comic Con. Там заедно с тях изградихме зелен декор, на който станаха много яки снимки, като за целта се наложи да пробваме тотално нова схема за осветяване на сцената и работихме с няколко светкавици.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ