Лекарствата против затлъстяване могат да бъдат стимул за производителите на храни

Лекарствата против затлъстяване могат да бъдат стимул за производителите на храни

Лекарствата против затлъстяване могат да бъдат стимул за производителите на храни

Ръстът в търсенето на потискащи апетита лекарства против затлъстяване като предоставя възможности за производителите на храни и първоначалната негативна реакция на пазара може да е пресилена, казват инвеститори.

Когато Walmart заяви този месец, че е забелязал лек спад в консумацията на храна, когато хората са приемали определен медикамент на голям международен фарма производителв, това предизвика разпродажба на акции на компании, включително Nestle, най-големият производител на пакетирани храни в света, предава Ройтерс

„Усеща се доста пресилена реакция. Хората екстраполират дългосрочни потребителски навици“, каза портфолио мениджърът на Aviva Ричард Салдана. 

Въпросният медикамент вече доказа феноменален успех в Съединените щати и сега се разпространява на някои европейски пазари, включително Норвегия, Дания и Германия, предизвиквайки опасения в потребителската индустрия и търговията на дребно, че продажбите на храни могат да бъдат засегнати.

„Този пробив определено може да доведе до големи промени – както за компаниите за храни и напитки, но също така и за други акции, свързани със здравето в рамките на индустрията за затлъстяване“, каза Киран Азис, ръководител на отговорните инвестиции в най-големия норвежки пенсионен фонд KLP, който държи дялове както във фармацевтичната компания, която произвежда медикаамента, така и в редица хранителни компании. Тя добави обаче, че трябва да се обърне повече внимание на въздействието върху супермаркетите, където маржовете са по-тънки и въздействието върху рентабилността може да е по-голямо.

Nestle вече е започнала работа по продукти, които „придружават“ лекарствата за отслабването, каза миналата седмица изпълнителният директор Марк Шнайдер. Те може да включват добавки, които да помогнат за компенсиране на „загубата на чиста мускулна маса“ и „бързото възстановяване на теглото“.

Тези инициативи и ограничената наличност на лекарството на фона на бума на търсенето, убедиха някои инвеститори, че така наречените „лекарства-чудо“ няма да навредят на индустрията в дългосрочен план.

Първоначалната реакция на пазара към новия клас лекарства за отслабване напомня на ранния шум около метавселената, който оттогава се разгоря, тъй като инвеститорите и компаниите осъзнават, че поведението се променя бавно, каза Арда Урал, ръководител на индустриалните пазари в EY Americas.

„Проблемът е, че по-ниските социално-икономически групи страдат повече от затлъстяване и други рискови фактори, но цената на приемането на тези лекарства е ограничаващ фактор. Да направим това достъпно и да започнем да виждаме положителните въздействия надолу по веригата ще бъде нещо, което ще се промени“, каза Урал. 

Все пак влиянието на фондовия пазар накара някои производители на храни да „треперят“, коментира Джон Пласард, старши инвестиционен специалист в инвеститора на Nestle Mirabaud Group. „Компаниите, изложени на най-голям риск, може да са тези, посветени изключително на „нездравословна храна“, или вериги ресторанти, които не предлагат много алтернативи“, каза той.

„Усвояването на лекарствата за потискане на апетита изглежда е динамика, ръководена от САЩ. На други места тенденции като по-богата, по-мобилна средна класа в развиващите се страни могат да подкрепят преминаването към леки закуски и полуфабрикати“, каза Ми Нгуен, изследователски анализатор в Legal & General Investment Management America.  

Портфолио мениджър в германската Union Investments, бе по-предпазлив в оценките си като каза, че ще бъде трудно да се преодолее схващането, че лекарствата за отслабване ще бъдат лоши за индустрията.

„Всички предполагат, че хората ще приемат тези хапчета, ще отслабнат и ще ядат по-малко. И компаниите не могат да докажат, че това не е вярно“, обобщават наблюдателите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ