Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Митническият хаос принуждава китайски компании да се откажат от САЩ
На фона на хаоса от съобщения за мита от страна на САЩ, китайските износители, произвеждащи всичко - от кухненски уреди до декорации за Хелоуин, реагираха, като започнаха да продават повече стоки на купувачи в Европа, Латинска Америка, Близкия изток и Африка, предава Ройтерс.
Джаки Рен, чиято фабрика за електроника Gstar генерирала над 60% от приходите си от поръчки от САЩ, споделя пред Ройтерс, че се е „отказал“ от американския пазар.
Месеци на ескалация на митата „око за око“, деескалация, кратко примирие и последната заплаха за трицифрено увеличение на митата върху китайски стоки от президента на САЩ Доналд Тръмп в отговор на китайските ограничения върху износа на редкоземни елементи, оставят Рен да се чувства „изключително изтощен“ и той търси нови пазари, за да компенсира загубените поръчки от американски клиенти, споделя още производителят пред агенцията.
Данните от китайските митници, публикувани тази седмица, показват, че износът от втората по големина икономика в света е нараснал със 7,1% до 19,95 трилиона юана (2,80 трилиона долара) през първите девет месеца на тази година, въпреки значителния спад на стоките, насочени към Съединените щати, пише още агенцията.
Очаква се този растеж да помогне на Китай да демонстрира устойчивостта на своята икономика в условията на геополитически и търговски сътресения, когато обяви данните за БВП за третото тримесечие в понеделник.
Въпреки това китайските износители не са съвсем доволни от ситуацията, въпреки че са открили нови пазари.
„В тази среда, където глобалното потребление [на нашите продукти] не е достатъчно, за да замени търсенето в САЩ, обемът на поръчките и приходите ни са спаднали наполовина“, казва пред Ройтерс Лу Сяобо, който изработва декорации за Хелоуин в Източен Китай и е в Бразилия на пазарно проучване, тъй като се стреми да продава повече на Латинска Америка.
Тъй като целият експортно ориентиран производствен сектор на Китай се е променил почти едновременно, конкуренцията е понижила цените, което е затруднило производителите да свързват двата края.
„Загубата на достъп до Съединените щати, които са най-големият потребителски пазар, е подобна на това железопътната индустрия да загуби локомотива“, казва Рен, добавяйки, че става все по-често срещано износителите да продават на загуба.
„Всеки пазар е силно конкурентен... всичко, което можем да направим, е да се задържим и да чакаме възможност.“
По време на есенното издание на Кантонския панаир в Гуанджоу – най-голямото търговско изложение в света – китайски износители споделят пред Ройтерс, че не са забелязали присъствие на купувачи от САЩ. Вместо това, те отчитат засилен интерес от страни като Бразилия, държави от Югоизточна Азия и Европа. Повечето компании посочват, че в отговор на търговската несигурност дават приоритет на диверсификацията на пазарите.
„Ситуацията е твърде нестабилна. (Тръмп) е като дете - плаче в едната минута, смее се в следващата. Не можеш да си играеш с това“, каза Чери Юан, мениджър продажби в чужбина във Foshan Greenyellow Electric Technology, производител на оборудване за улавяне на комари.
Цай Дзин, която управлява компания за пътнически чаши, основана от майка ѝ и чичо ѝ през 1998 г., която наскоро започнала да произвежда персонални блендери, каза, че производителите за износ нямат голям избор.
Китайските износители не са тези, които са взели решението да изоставят американския пазар, каза Цай.
„Продажбите за САЩ са спаднали много, с около наполовина. Не че се отказваме от американския пазар. Американските купувачи са се отказали от нас.“
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.