Нестле Групата отчита органичен ръст от 2,2% за 2024 г.

Нестле Групата отчита органичен ръст от 2,2% за 2024 г.

Органичен ръст на продажбите от 2,2% в условия на предизвикателно потребителско търсене отчете Nestlé групата при обявяването на финансовите си резултати за 2024 г.

Реалният вътрешен ръст (RIG) възлиза на 0,8%, а ценообразуването допринася с 1,5% за растежа, става ясно от отчета

Органичният ръст показа ускорение през годината – от 2,1% през първото полугодие до 2,3% през второто полугодие, с повишение на RIG от 0,1% до 1,4%. Сред ключовите двигатели на този растеж са категориите „Кафе“, „Шоколадови изделия“ и „Храни за домашни любимци“, а по географски региони – нововъзникващите пазари и Европа.  Компанията залага на продължаване на тенденцията и през тази година, като фокусът остава върху иновациите, устойчивото развитие и ефективното управление на разходите

Резултатите в детайли

Общите отчетени продажби са достигнали 91,4 милиарда швейцарски франка, което представлява спад от 1,8% спрямо предходната година. Основните причини за този спад са неблагоприятните валутни курсове, които са оказали негативно влияние от -3,7%, както и продажби на активи в размер на -0,3%.

Маржът на оперативната печалба от основната търговска дейност (UTOP) достигна 17,2%, което е резултат от увеличените разходи за суровини и стратегическите инвестиции в маркетинг, които нараснаха с 40 базисни пункта. Нетната печалба възлиза на 10,9 милиарда швейцарски франка, докато основната печалба на акция на отчетена база спада с 1,0% до 4,19 швейцарски франка. Въпреки това, при постоянна валута основната печалба на акция отбеляза ръст от 2,5% до 4,77 швейцарски франка.

Свободният паричен поток се увеличи до 10,7 милиарда швейцарски франка, подчертавайки стабилността на компанията и ефективността на оперативните процеси.

Как се представя Нестле България

2024-а е поредна успешна година за Нестле в България, коментира“ Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България . В годината в която компанията отбеляза 30-годишен юбилей е реализиран органичен ръст от 7.9% . Това е резултат от успешното изпълнение на стратегиите в деветте продуктови категории, с които оперираме на пазара“, посочи Стоилов. Той отбеляза и продължаващото надграждане на социалните програми на Нестле България за популяризиране на балансираното хранене и физическата активност сред широката общественост и децата, както и работата с българските общини за възстановяване на опожарени горски масиви.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ