Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nissan и Honda се сливат?

Японските производители на автомобили Nissan и Honda водят преговори за сливане, съобщи вестник Financial Times (FT), като се позова на свои източници.
„Двете компании проучват възможността за сливане, което би им помогнало да се конкурират по-добре в момент, когато традиционните производители на автомобили се борят с бързоразвиващите се китайски производители на електромобили, а потребителското търсене на електромобили е по-ниско от очакваното“, пише вестникът.
Преговорите, които са на ранен етап, могат да доведат до създаването на „японски гигант“ на стойност 52 млрд. долара, твърдят събеседниците на изданието. В същото време съществуват опасения относно възможната реакция на японските власти. Nissan и Honda са най-големите автомобилни компании в страната и сливането им може да доведе до значителни съкращения на работни места.
Honda и Nissan обявиха споразумение за всеобхватно сътрудничество през март 2024 г. Nikkei Asia писа през юли, че Mitsubishi Motors, 34,01% от акциите на която са собственост на Nissan, ще се присъедини към алианса на Honda и Nissan - вторият и третият по големина автомобилен производител в Япония - на фона на изострянето на конкуренцията между японските компании с китайските и американските.
В началото на ноември Ройтерс писа, че Nissan ще съкрати 9000 работни места, или 6,7% от работната си сила, в световен мащаб на фона на спадащите продажби в Китай и САЩ. Nissan също така ще съкрати 20 % от общия си производствен капацитет и ще намали прогнозата си за годишната печалба със 70 % до около 975 млн. долара, което е второто понижение за тази година.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Денят в цифри
България |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |НАП разширява списъка на стоките с висок фискален риск
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

GROHE превръща градината Senato в оазис на „Чистата радост от водата “по време на Milan Design Week 2025


Коментари
Няма въведени кометари.