Очаквайте най-интересното!

Очаквайте най-интересното!

Служителите за нас са най-ценният актив, споделя Наталия Петрова, изпълнителен директор на „Конкорд Асет Мениджмънт“ АД* от 2018 година. Тя има пoвeчe oт 15 гoдини oпит в yпpaвлeниeтo нa aĸтиви нa ĸaпитaлoвитe пaзapи, инвестиционното банкиране и стратегическото консултиране. Също така е лицeнзиpaн инвecтициoнeн ĸoнcyлтaнт и бpoĸep oт Koмиcията зa финaнcoв нaдзop, пpитeжaвa cepтифиĸaт oт Mиниcтepcтвoто нa финaнcитe зa тъpгoвия c дъpжaвни цeнни ĸнижa. Притежава и oпит ĸaтo пpeпoдaвaтeл пo различни финансови дисциплини в Унивepcитeтa зa нaциoнaлнo и cвeтoвнo cтoпaнcтвo и Bиcшeтo yчилищe пo зacтpaxoвaнe и финaнcи. Член е на Управителния съвет на БАУД. Има докторска степен по специалността „Финанси, парично обръщение, кредит и застраховка“. Владее английски и испански език.

- Имате ли трудности с намирането на таланти предвид специфичната дейност, с която се занимавате?

- „Конкорд Асет Мениджмънт“ има малък екип от 16 служители. Повечето от хората са натрупали вече години опит в компанията. За нас е важно, че те намират предизвикателства и динамика в работата си и нямаме почти никакво текучество. През последните години имахме и няколко нови попълнения в екипа, като намирането на правилните хора е доста труден процес предвид спецификата на дейността на дружеството, високите изисквания за образование, лицензи и опит. Именно затова служителите за нас са най-ценният актив.

- В развитието на кои качества инвестирате най-много?

- Определено всеки в дружеството трябва да притежава не само подходящо образование. Ценим аналитичните способности, независимото мислене, прозрачността, ефективността, иновативността като качества, необходими, за да е всеки максимално полезен в работата си. Същевременно инвестираме в специфични обучения, като може би е добре да откроя два лиценза, които са особено ценни при инвестиционното посредничество и управлението на активи – това са лицензите, които се издават от Комисията за финансов надзор за брокер на финансови инструменти и инвестиционен консултант след полагане на доста сериозен изпит. Ние инвестираме в подходящи курсове, които се организират от Българската асоциация на управляващите дружества (БАУД) с цел да бъдат максимално подготвени хората ни за придобиването на тези важни сертификати. 

- Как успявате да мотивирате и задържите служителите си? Какви са вашите успешни решения?

- Хората от екипа трябва да имат обща цел, да виждат перспективата в това, което правят, резултатите от постигнатото и да се гордеят с тях. Важно е да бъдат заедно, да предоставят добрите практики един на друг, да се учат взаимно. В този смисъл не само материалните стимули имат значение за служителите. Те трябва да бъдат удовлетворени от постиженията си. В последните години разнообразяваме дейността си и с тиймбилдинги, с различни игри, за да се забавляваме заедно, правим коледни партита.

- Имате ли специфични практики, които сте внедрили в дейността си?

- Предлагаме на служителите си обучения, здравно осигуряване, възможност за парични бонуси, гъвкаво работно време, опция за дистанционна работа в случай на необходимост. Това им помага да се чувстват спокойни и мотивирани. 

- Каква е рецептата за създаването на успешен екип?

- В нашата специфична дейност на първо място е изключителната подготовка на отделните кадри, опит, иновативност. Нашият dream team е налице – след дълги години работа заедно, – всеки от ключовите служители знае какво прави, кога трябва да го направи, защо трябва да го направи, следи регулаторните изисквания и промени. Приемствеността също е много важна – да покажем на новите служители нашето ноу-хау, да ги научим и да ги развием. Така силите ни се удвояват в бъдеще и можем да разчитаме на тяхната подкрепа. 

- В какви посоки фокусира развитието си „Конкорд Асет Мениджмънт“?

- Последните пет години бяха невероятно динамични. Аз съм в компанията от началото на 2018 г. Започнахме с преструктуриране на продуктовия микс, няколко вливания на фондове, за да оптимизираме гамата си от продукти. Създадохме заедно платформата Concord Online, през която клиентите могат да инвестират в нашите фондове. Внедрихме дистанционна идентификация – това означава, че всеки може да стане наш клиент от планината или от плажа, стига само да има достъп до интернет. Направихме продукт за регулярни инвестиции, наречен ОтЛИЧЕН финансов план, който дава възможност на всеки потребител сам да определя месечна вноска в избран от него фонд и дата, на която тя да бъде удържана. Така се насърчава спестовността, като същевременно клиентите бързо и лесно инвестират на капиталовите пазари и могат да получат допълнителна доходност. Станахме първото дружество с пълен лиценз за управление на алтернативни инвестиционни фондове в България. Структурирахме и първия си такъв фонд, който за една година набра 85 млн. лв. под управление – той е достъпен само за професионални инвеститори. Успешно управляваме и един алтернативен инвестиционен фонд в Люксембург. Текущо работим по проекти, свързани с инвестиции в зелена енергия, международни партньорства и създаване на нови фондове. Вярваме, че най-интересното тепърва предстои.

* КОНКОРД АСЕТ МЕНИДЖМЪНТ“ АД е най-голямото небанково управляващо дружество в България по размер на управляваните активи във взаимни фондове, които към края на юли 2023 г. надхвърлят 308 млн. лв. Дружеството е лицензирано от Комисията за финансов надзор. Към момента то е и единственото в страната с пълен лиценз, управляващо алтернативни инвестиционни фондове. През последните години организацията е наградена с редица международни отличия за най-добро управляващо дружество, най-бързорастяща компания, иновации в управлението на активи и др.

Този текст е маркетингова публикация и не представлява инвестиционна консултация, съвет, проучване или препоръка за инвестиране.

Автор: Борис Вълчинов. Материалът е публикуван в бр.8/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ