Повишена видимост за вашите доставчици

Повишена видимост за вашите доставчици

Само 56% от компаниите осъзнават, че тяхната партньорска мрежа е продължение на организацията

Eкологичните, социалните и управленските (ESG) критерии за подбор определят посоката на устойчив преход в света на малките и средните предприятия и големите корпорации. И са фактор и за пренасочването на финансовите потоци. Стойността на компаниите и операторите, които оповестяват нефинансови данни, води до по-добри резултати. А те са свързани с осигуряването на съответствие, привличането и задържането на инвестиции. Работят за увеличаване на доверието и фирмената репутация. Но как да измерите тази стойност и да покажете до каква степен ESG критериите са важни за вашата компания? Кои са най-добрите инструменти за осъществяване на вече задължителните дейности по планиране и отчитане на ESG?

Повратна точка

Независимо от икономическия сектор има един елемент, който е от решаващо значение за всички. Това е оценка на устойчивостта на веригата за доставки. Днес веригите за доставки се намират в повратна точка. Настоящата трансформация действа като катализатор. Тя мотивира много компании да създадат гъвкави, дигитално автономни и устойчиви вериги за доставки. А те са необходими, за да отговорят на очакванията на клиентите. И най-вече да постигнат екологичните, социалните и управленските цели, които днес са широко известни като ESG критерии.

В световен мащаб устойчивостта е ключова тема и се засяга на всяка бизнес среща. Повечето компании работят в тази посока, но могат да докажат едва 10% от въздействието си по цялата верига на доставки. А всъщност 90% от въглеродния им отпечатък идват от веригата на доставки.

Според изследване на Deloitte от 2021 г. само 18% от директорите, отговарящи за доставките, последяват ESG рисковете. А само 15% имат пълна видимост върху веригите за доставки. Освен това компаниите все по-често прибягват до аутсорсинг. Затова са необходими системи за мониторинг и международно признати структури. Те трябва да гарантират съгласуваност при класифицирането и контрола на портфолиото от доставчици.

Опазване на природата

Прилагането на принципите на устойчивост във веригата на доставки е насочено към намаляване на въздействието върху околната среда и общностите. И към постигането на две основни цели. На първо място намаляване на потреблението и въглеродните емисии. На второ място остойностяване на добрите резултати и повишаване на производителността. Едновременно с това се подобрява репутацията на компанията и се изпълнява нейната ключова роля в обществото и социалните отговорности. 80% от потребителите са готови да платят по-висока цена, ако продуктът идва от възобновяем източник и компанията насърчава справедливи трудови практики. Но половината дружества дори нямат план за устойчиво развитие.

Работещи решения

И тук идва важният въпрос: как проследявате тази величина и показвате до каква степен ESG критериите са важни за вашата компания? Днес това е възможно благодарение на Synesgy – глобална дигитална платформа, управлявана от CRIF, която подпомага компании от всички сектори, както и финансовите субекти в оценката на устойчивостта по веригата на доставки.

Благодарение на своя опит CRIF също играе ключова роля в разработването на практики, модели и инструменти за устойчиво развитие на бизнеса. Компанията пое по пътя на интегриране на устойчивото развитие в корпоративните стратегии, политики и процеси. Като потвърждава, че устойчивото развитие е в основата на собствената ѝ политика за растеж и устойчиво развитие на нейните клиенти.

Глобалната цифрова платформа Synesgy е построена върху индикаторите, включени в стандартите на Глобалната инициатива за отчитане (GRI). Тя осигурява подкрепа на две нива при мониторинга на устойчивостта на големи и сложни вериги за доставки. На първо място водещите световни компании (следвайки специализирани ръководства за управление на веригата за доставки) могат да се възползват от споделена система със специални информационни табла и инструменти за отчитане в реално време.

Интегриран подход

Веригата на доставки изисква все по-голям фокус върху аспекти и събития, които не са свързани само с рискове. Но и предизвикани от прекъсване на физическите материални потоци. Те изискват и наблюдение на репутационния риск, спазването от страна на доставчиците на законите и разпоредбите за околната среда, благосъстоянието на служителите, безопасността и защита на данните и др. Този интегриран подход трябва също така да може да контролира екосистемите за доставки, които обхващат хиляди субекти, често с много различни размери и от различни видове. При този сценарий става все по-очевидно колко тясно са свързани с управлението на риска и устойчивостта.

От друга страна компаниите, които участват в Synesgy, могат да направят самооценка за съответствието си с ESG. Те трябва да попълнят специален въпросник и ще получат както финална оценка за ESG, така и сертификат.

Synesgy осигурява и точен анализ и контрол на предоставената от дружествата информация. Системата за оценяване е разработена в съответствие с международните разпоредби. Но отразява и националните специфики. Днес Synegsy оперира в редица европейски държави. Организациите във всеки сектор започват да преминават към модел на създаване на стойност за заинтересованите страни и клиентите. Компаниите все по-често се подбират по това как техните действия създават дългосрочни ползи за всички заинтересовани страни, включително акционери, служители, клиенти и обществото като цяло.

Това може да бъде постигнато чрез изграждане на бизнес стратегия, основана на ESG критерии. Тя позволява на компаниите и финансовите субекти да спазват действащите (европейски и национални) разпоредби. Да подобряват репутацията на брандовете. Да увеличат печалбите и инвестициите на заинтересованите страни. И накрая да намалят оперативните и климатичните рискове и тези, свързани с ежедневната търговска дейност.

***

АЙКАП КРИФ (бившата група от компании ИКАП) с 58 години успешно развитие и присъствие в Гърция, Румъния, България и Кипър е пазарен лидер в предоставянето на решения в сферата на бизнес информацията и управлението на кредитния риск в Югоизточна Европа.

АЙКАП КРИФ предлага иновативни решения в следните 5 направления: бизнес информация и управление на кредитния риск, рейтинги и анализи, решения за маркетинг и продажби, консултантски услуги и технологични решения.

АЙКАП КРИФ е сертифицирана агенция за кредитен рейтинг (CRA) от европейския орган за ценни книжа и пазари (ESMA).

* На 23 декември 2021 г. „ИКАП Груп S.A.“ беше придобита от CRIF, водеща световна организация. www.icapcrif.com/bg

Текстът е от бр. 09/22 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ