Празничните продажби на дребно в САЩ са по-силни от миналата година

Празничните продажби на дребно в САЩ са по-силни от миналата година

Празничните купувачи, които се интересуват от цените, отвориха портфейлите си за онлайн отстъпки в последната минута за дрехи и чорапи, потенциално облагодетелствайки търговците на дребно, които също предлагат удобни опции като безплатна доставка, предава Ройтерс.

Популярността на онлайн пазаруването се увеличи поради удобството му, подобни или по-ниски цени от тези в магазина, наличието на услуги като „купете онлайн, вземете в магазина (BOPIS)“ и бързи, безплатни доставки, каза Майкъл Шулман, експерт по търговия на дребно в Running Point Capital Advisors.

„Скъсеният празничен сезон тази година в сравнение с миналата година, с по-голямо прекъсване между Деня на благодарността и Коледа, също остави по-малко време за пазаруване на дребно в магазина и вероятно стимулира повече телефонно и компютърно сърфиране и покупки“, каза той.

Според доклад на Mastercard SpendingPulse, онлайн разходите по време на периода на празничното пазаруване от 1 ноември до 24 декември са нараснали с 6,7% спрямо миналата година, в сравнение с увеличение от 2,9% за продажбите в магазините.

Това допринесе за общо увеличение на разходите от 3,8% през 2023 г., надхвърляйки предварително прогнозираното увеличение от 3,2% и надвишавайки увеличението от 3,1% през същия период на миналата година.

Стив Садове, старши съветник на Mastercard и бивш главен изпълнителен директор и председател на Saks, каза пред Ройтерс, че разходите са се увеличили дори когато се вземат предвид по-високите цени, дължащи се на инфлацията. Той отбеляза, че последните пет дни от празничния сезон представляват 10% от всички празнични разходи, показвайки „много сила накрая“.

Със само 27 дни между Деня на благодарността и Коледа - пет по-малко от миналата година - мениджърите на дребно не бяха толкова буйни в празничния сезон. Те описаха своите потребители като "селективни", "предпазливи" и "консервативни" и правещи покупки "базирани на нуждите". В резултат на това много търговци на дребно удвоиха намаляването на цените и предлагането на промоции, казаха анализатори на Bernstein по-рано този месец.

Walmart заяви, че ще продължи да сваля цените чрез връщане, докато конкурентът Target заяви, че ще увеличи интензивността на промоциите си, тъй като купувачите не са толкова ангажирани без промоции. Dollar General заяви, че очаква печалбите да бъдат под натиск от увеличените промоции през четвъртото тримесечие, докато Kroger и Five Below също казаха, че трябва да намалят цените, за да бъдат конкурентни.

Walmart и Target похарчиха повече за реклами, за да достигнат до купувачите в приложението за кратко видео TikTok и стрийминг платформи като Peacock и Hulu през сезона, подчертавайки своите програми за членство, които предлагат бърза доставка и BOPIS.
Някои от тези усилия изглежда са дали резултат.

Salesforce изчисли, че броят на поръчките на BOPIS може да се удвои през уикенда преди Коледа, съставлявайки близо 40% от всички онлайн поръчки за търговци на дребно. И доставките също са силни, а FedEx оцени като по-голям от очаквания обем на празничните доставки миналата седмица.

Лаптопи и телевизори с нови технологии, по-ниски цени и нарастващо приемане на лабораторно отгледани диаманти и спортно облекло също насърчиха купувачите да прекарат този празничен сезон, въпреки че промоциите бяха на същите нива като миналата година, каза Садове.

„Промоциите бяха контролирани. Това, което видяхме, беше истинска потребителска сила“, каза Садове, добавяйки че ниската безработица и по-високите заплати буферират личните финанси.

Продажбите в категориите облекло, бижута и електроника са нараснали съответно с 3,6%, 4% и 3,7% спрямо миналата година, според Mastercard. Онлайн продажбите на облекло, по-специално, са нараснали с 6,7%, в сравнение с 0,2% в магазините.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ