Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Shein затяга контрола след големи финансови санкции

Онлайн търговецът на бърза мода Shein засилва вътрешния си контрол след серия от глоби, свързани с нарушения на поверителността на данните, подвеждащи отстъпки и т.нар. „зелено промиване“, пише Ройтерс.
Shein, който доставя евтини дрехи, аксесоари и стоки за дома директно от фабрики в Китай до над 150 държави, се превърна в най-големия търговец на бърза мода в света по продажби. Бързият му растеж обаче е съпроводен с регулаторни нарушения на различни пазари.
Ройтерс пише още, че компанията е създала нова структура – „Група за бизнес интегритет“, която обединява екипите по съответствие, управление и външни отношения. Освен това е разширен и вътрешният одит, за да се засили „дисциплината“.
През последните три месеца Shein е изправен пред нарастващи санкции: глоба от 150 милиона евро от Франция за събиране на потребителски данни чрез бисквитки без съгласие, 40 милиона евро от френския антимонополен орган за подвеждащи отстъпки и 1 милион евро от Италия за „зелено промиване“. Компанията обжалва глобата от 150 милиона евро.
Възможни са и нови санкции, ако европейско разследване установи, че продуктите, продавани на сайта на Shein, не отговарят на стандартите за безопасност на ЕС.
Основана в Китай и със седалище в Сингапур, Shein е подала документи за листване на борсата в Хонконг, след неуспешни опити да се листне в Ню Йорк и Лондон.
На сайта за кариери и в LinkedIn се вижда, че компанията търси двама анализатори по политики за управление на риска и съответствие, както и един вътрешен одитор в Лос Анджелис. Не е ясно дали това са нови позиции.
Вътрешната реформа е насочена към области с правен риск – като нарушения на авторски права и закони за безопасност на продуктите, пише още агенцията.
С нарастването на глобалния профил на Shein, нарастват и рисковете, което кара ръководството да отдели повече ресурси за справяне с проблемите по съответствие.
Краят на безмитния режим за онлайн поръчки с ниска стойност е ударил продажбите на Shein в САЩ – най-големия му пазар – и компанията е била принудена да повиши цените, за да компенсира разходите.
Според Coresight Research приходите на Shein в САЩ ще нараснат с 20.1% през 2025 г., до 17.2 милиарда долара – значително по-малко от ръста от 50% през 2024 г. Компанията е пренасочила повече маркетингови разходи към Европа (включително Великобритания), която се очаква за първи път да изпревари САЩ по приходи – с ръст от 30.7% до 17.9 милиарда долара.
Европа, и особено Франция, се превръща в епицентър на критиките към бизнес практиките на Shein.
Разследване на френска агенция към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), започнало след жалба от двама френски депутати, установява, че Shein не спазва насоките на ОИСР за отговорно бизнес поведение, надлежна проверка, трудови права, екологични стандарти и прозрачност.
„Информацията за дейността на компанията, нейните финанси и управление остава изключително оскъдна, което затруднява ясния анализ на бизнеса, приходите и структурата ѝ в ЕС и глобално“, се казва в окончателния доклад, публикуван на 29 септември.
Говорител на Shein споделя, че разследването „на моменти не отразява неутралната медиация, предвидена в рамката на ОИСР“ и отхвърля твърденията, че компанията нарушава европейското законодателство – „особено онези разпоредби, които все още не са в сила“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.