Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Спад от 7,1% при продажбата на автомобили в Китай
Продажбите на автомобили в Китай са спаднали със 7,1% през първата половина на 2022 година спрямо миналата, съобщават от Асошиейтед Прес. Според индустриална група търсенето на най-големия световен пазар в индустрията се е повишило през месец юни.
Според данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили, съобщени от китайската информационна агенция, продажбите от януари до юни възлизат на общо 12 милиона автомобила. Оценката е базирана на данни от големи компании, което предполага, че може да се промени по-късно.
Продажбите през юни са нараснали с 20,9% спрямо година по-рано до 2,4 милиона.
Продажбите на автомобили в Китай са ощетени заради безпокойството на потребителите от икономическия спад, както и от недостига на чипове и прекъсването на глобалните вериги за доставки поради пандемията.
Спадът свива паричния поток за глобалните производители на автомобили, които гледат към Китай, за да стимулират растежа на продажбите, и харчат милиарди долари, за да изпълнят правителствените квоти за продажби на електрически превозни средства.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.