Световни анализатори регистрират срив в пазарите на САЩ при продажбите на вино и бира

Световни анализатори регистрират срив в пазарите на САЩ при продажбите на вино и бира

След няколко години на стабилен растеж, анализаторите от един от лидерите в налюдението на алкохолния пазар в света - британският IWSR нарекоха 2023-та  „година на нулиране“ за американския пазар. Там продажбите на бира са паднали с 3%, а продажбите на вино с 4%. Това съобщава изданието The Drinks Business с позоваване на данни на IWSR.

Няколко фактора са допринесли за спада на пазара. Значителни запаси от алкохол бяха натрупани по време на пандемията от коронавирус и остават проблем, като „ситуацията не се очаква да се нормализира до 2025 или 2026 г.“, според Маартен Лодевикс, президент на IWSR Americas. Освен това високата инфлация и нарастващите дългове по кредитни карти оказаха влияние, принуждавайки потребителите да се откажат от покупката на алкохол в полза на стоки от първа необходимост. И накрая, има нарастваща осведоменост за консумацията на алкохол в обществото, особено сред по-младото поколение. Ето защо обемите на производство на безалкохолна бира са се увеличили с 19% през 2023 г., а на безалкохолни спиртни напитки с 38%. Експертите смятат, че и двете категории ще покажат двуцифрен ръст през 2028 г.

Оптимизъм вдъхва ръстът в продажбите на текила и мекал (+4%). Анализаторите също така прогнозират, че сегментът на готовите коктейли ще нарасне с 3% до 2028 г. Сред винените категории надеждата се крие в просекото, което продължава да привлича купувачи поради своята гъвкавост, тъй като се използва за смесване на много коктейли. При стандартните вина, поради ниското им съдържание на алкохол, лидери са вината от сорта Совиньон блан. Най-обещаващите пазари за алкохол през следващите пет години според IWSR ще бъдат Бразилия, Мексико, Южна Африка, Виетнам и Нигерия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ