Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|T-Mobile завоюва правата върху розовия цвят
Розите, балетните пантофки и залезите вече трябва много да внимават.
Защото федерален съд в САЩ предостави на мобилния оператор T-Mobile правата върху розовия цвят, който е отличителна запазена марка на компанията. Така фирмата Aio Wireless загуби правото да го използва, предаде сп. „Тайм”.
Двете компании започнаха съдебна битка, след като Aio използва цвета магента в промоциите си. След месеци на спорове магентата (един от основните цветове на субтрактивното смесване на багрите, заедно с жълтото и циан) вече е запазено право на T-Mobile.
В жалба, подадена през миналия август, компанията обвини конкурента си AT&T, че е създал изцяло нова дъщерна компания – Aio, която „от всички цветове във Вселената избра магентата”, за да промотира новата си услуга.
Отличителното розово не е единствения цвят, който е определян като запазена марка на една или друга компания. Така например производителят на обувки Кристиан Лубутен наскоро спечели правото единствен да произвежда червени подметки. Бижутерите Tiffany & Co. пък притежават отличителното "Тифани синьо". Тексаският университет брандира "прегореното кафяво", а Home Depot - оранжевото. Това повдигна основателните въпроси какво изобщо може да бъде брандирано.
Оказва се, много – звуци, форми, символи и, както показва примерът с T-Mobile – цветове.
Брандирането обаче не означава пълно право на собственост върху цвета. То просто позволява на дадена компания да го използва ексклузивно в рамките на своя отрасъл.
Така веригата магазини Target не могат да съдят Coca-Cola за това, че използва подобен на брандирания от тях оттенък на червеното, защото двете фирми не се състезават в една и съща индустрия. Така че спокойно може да боядисате стаята си в магента - никой няма да ви съди за това. Въпросът за собствеността върху неща като цветовете - дори само в рамките на корпоративния свят - обаче остава горещ.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.