Twitter създава архив за бизнеса

Twitter създава архив за бизнеса

Компаниите вече ще могат да търсят и анализират актуализации в Twitter с цел проучване на пазара до две години, за да планират маркетингови кампании или дори да се опитват да прогнозират определени събития. Досега туитовете бяха на разположение за фирмите до 30 дни назад. Базираната във Великобритания Datasift е първата компания, която предлага разширения архив.

"Никой досега не е правил това преди", заяви Тим Баркър, маркетинг мениджър на Datasift пред BBC. "Това е чисто нова онлайн услуга. Това е огромно предизвикателство за технологиите, заради размера на данните, които се изтеглят всеки божи ден", казва той.

Около 250 милиона туита се изпращат на всеки 24 часа, всеки от които се анализира за съдържание - като например дали те са с отрицателен или положителен тон. Софтуерът ще анализира данните и за местоположение.

Този ход обаче предизвика загриженост сред активисти за неприкосновеността на личния живот. "Хората в миналото използваха Twitter, за да общуват с приятели и мрежи с убеждението, че техните туитове бързо ще изчезнат", изтъква Гас Хосейн, изпълнителен директор на Privacy International, който определи хода на социалната мрежа като „грешна посока“.

"Twitter се превърна от социална мрежа, която е предназначена за насърчаване на разговора в реално време в огромно предприятие за проучване на пазара", казва още Хосейн.

Междувременно групата за онлайн права Electronic Frontier Foundation описва услугата като "страховита". Въпреки това Бен Пейдж, главен изпълнителен директор на изследователската компания Ipsos-Mori, заяви пред BBC, че той вярва, че реалната власт на маркетинга на Twitter не е в "историческия" материал, а в реалното време за търсене.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ