Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Versace във възход, завръща се в Япония
Италианската модна къща Versace ще реализира плановете си да стъпи отново на японския пазар тази година, въпреки икономическия срив в страната, заради природните катаклизми. Това заяви главният изпълнителен директор Джан Дажокомо Ферарис пред агенция Ройтерс.
Versace има намерение да открие 4 магазина в Япония след септември, 2011 г. Модната къща се изтегли от Страната на Изгряващото слънце през 2009 г., което бе част от плана на компанията за съкращаване на разходите.
"Аз вярвам във възстановяването на Япония и мисля, че моментът е перфектен за експанзия на японския пазар”, подчерта Ферарис.
Финансовите резултати на компанията за 2010 година са надхвърлили очакванията на известната модна фамилия като са достигнали 292.3 млн. евро. Отчетена е оперативна печалба от 22.3 млн. евро, което е сериозен успех, сравнено със загубата от 2.4 млн. през 2009.
Ферарис отрече фамилията да планира продажба на бизнеса. Той призна, че към Versace се проявява интерес от потенциални купувачи, но фамилията иска компанията да остане независима в дългосрочен план. „В момента компанията почти няма дългове, финансово здрава е и собствениците й не искат да продават”, категоричен бе шефът на Versace.
Анализаторите очакват нова вълна от сливания и придобивания в луксозната индустрия след като френският гигант LVMH купи италианската ювелирна къща Bulgari за 3.4 млрд. евро.
Основателят на модна къща Versace, гениалният дизайнер Джани Версаче, бе убит в Маями през 1997 и през 2004 г. компанията беше близо до банкрута. Основният дял в момента е собственост на дъщерята на Донатела Версаче – Алегра, а другата половина е собственост на Донатела и брат й Санто.
Ферарис стана изпълнителен директор през 2009, идвайки от Jil Sander. Според него 2011 ще бъде преломната година за бизнеса. „Versace има финансова мощ да расте след като свали миналата година дълга си до 30.5 млн. евро от 80 млн. евро в края на 2009.”, коментира още той.
Целта на Versace тази година е да реализира приходи от над 300 млн. евро и да отчете ръст от около 9.1 %, т.е. колкото и за 2010 г.
Неотдавна групата обяви, че изкупува обратно лиценза за Versus от Swinger International, за да може успешно да се конкурира с марки като Miu Miu на Prada и D&G на Dolce&Gabbana.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.