Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|За надценки над 100% на стоки алармират от АИКБ и асоциацията на млекопреработвателите

За надценки до и над 100% на крайните продажни цени при различни продукти алармираха в обща позиция от Асоциацията на индустриалния капитал в България и Националната асоциация на млекопреработвателите. Двете организации настояват за действия от страна на държавата за защита на българските производители, преработватели и потребители.
„Нашите проучвания показват, че през последната една година се установяват сериозни, обезпокоителни и изключително неприятни тенденции на изкуствено повишаване на цените, особено в категорията на млечните продукти, където надценката при крайните продажни цени достига до 100% и над 100%. Това в много от случаите няма нищо общо с реалните пазарни условия или разходи за дейността“, се казва в позицията.
"В резултат на тези практики българските потребители са принудени да плащат неоправдано високи цени за основни стоки и парадоксално - в България цените на основни хранителни продукти са по-високи отколкото в Австрия и Германия, където стандартът на живот е несравнимо по-висок", посочват двете организации.
Те настояват за незабавни действия и мерки в защита на принципите на свободния пазар, свободната конкуренция и интересите както на българските производители и преработватели, така и на крайните потребители. Според тях, сред възможните действия са задълбочени и внезапни проверки по цялата верига на доставки – от производител до краен клиент от страна на държавните институции като Комисията за защита на конкуренцията, Националната агенция за приходите, Комисията за защита на потребителите и др. Целта на проверките трябва да бъде събирането и публикуването на информация от полза за потребителите. Такава прозрачност, според АИКБ и НАМ ще позволи на потребителите и регулаторните органи „да идентифицират неоправдани увеличения и спекулативни практики“.
Законодателната рамка в голяма степен дава достатъчна възможност за елиминиране на потенциални вратички и гаранция, че правилата не могат да бъдат заобиколени чрез сложни корпоративни структури или трансферно ценообразуване при сделки между свързани лица. Тези мерки, в комбинация със засилено междуинституционално сътрудничество, ще активизират механизма за регулация и контрол, който да възстанови баланса на пазара и да защити интересите на българските производители и потребители, се посочва още в позицията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Производителят на Labubu със скок в продажбите след пускането на мини версията на играчката
Компании |Adidas повишава прогнозата за печалба благодарение на бум в продажбите на ретро маратонки
Компании |Луис де Гиндос смята настоящите нива на лихвите на ЕЦБ за „адекватни“
Финанси |Unicredit потвърди прогнозата си за годишната печалба след по-силно от очакваното тримесечие
Компании |КЗК, КЗП, КРС и „Активни потребители“ ще си сътрудничат при кампаниите „Черен петък“
Общество |Цената на златото се срина и всички се питат защо
Финанси |Русия удари с дронове детска градина в Харков
Свят |Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
ЕС |Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
Общество |Kaufland представи нова продуктова линия свежа риба и морски дарове със сертификат TÜV AUSTRIA
Компании | Advertorial |„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Технологии |Президентът наложи вето на част от измененията в Закона за специалните разузнавателни средства
България |Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.