Печелившата формула "White Noise"

Печелившата формула White Noise

Приложения като Spotify предлагат голямо разнообразие от подкасти. Има спортни, журналистически разследвания, разказани фантастични сериали и дори за различни шумове. Последните могат да варират от шум на вълни, тракане на влак, прахосмукачка или щурци и се превръщат в хит от репродукции. Според Bloomberg този white noise (бял шум, бел. ред.) може да означава печалби от над 16 000 евро на месец за хората, които са се посветили да ги записват и да ги направят достъпни за обществеността, предава cincodias.elpais.com. 

Такъв е случаят с Тод Мур от Флорида, който напусна работата си в областта на киберсигурността през 2009 г., за да се посвети изключително на разработването на приложението, наречено White Noise. Десетилетие по-късно, през 2019 г., той стартира подкаст, наречен Tmsoft's White Noise Sleep Sounds, който днес получава повече от 50 000 слушания дневно. За да направи този подкаст, Мур използва Anchor, софтуер за създаване на подкасти, който Spotify купи през 2019 г. в операция, при която придоби и продуцентската компания Gimlet, в замяна на 340 милиона долара (около 319,3 милиона евро по текущия курс). 

Днес Тод Мур има екип от хора, работещи за него, с които публикува успокояващи шумове и звуци, за които таксува абонамент. Въпреки това повечето от техните слушатели избират да пускат аудиото си безплатно, но с реклама. За да предотврати прекъсването на звука от реклами, Мур решава да включи само реклами преди пускането на звука. 

Трябва да се отбележи, че тези звуци от ежедневието са различни от тези, известни като ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response), които имат милиони посещения на платформи като YouTube. Разликата е, че в тези видеоклипове ютюбърите на ASMR, които имат милиони абонати на каналите си, са посветени на докосването на различни повърхности, за да произведат звуци, които отпускат или вълнуват слушателя. 

Друга успешна история в света на "white noise" е тази на Брандън Рийд, служител на Walt Disney, който започна да прави подкасти с Anchor през 2019 г. В момента той има 100 000 слушатели, според Bloomberg. "Дори не исках хората да чуят това", казва Рийд, който започва с "white noise", за да има звуци, които да успокоят бебето му. 

Миналата година той влезе в Топ 15 на най-слушаните подкасти в Spotify. Слушателите му, обяснява Рийд, са много лоялни и дори недоволстват, ако направи промени. Веднъж, разказва Рийд, променил честотата на статичен звук и един последовател го помоли да го върне така, както е бил преди, защото това бил единственият начин да приспи сина си. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ