Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|„А+“ - сайтът хит, създаден в хола на Аштън Къчър
Миналата година заработи блог на име "A+", стартиран в дома на холивудския актьор Аштън Къчър. Днес сайтът има над 50 милиона читатели месечно и е бизнес, успял да събере инвестиции в размер на 3,5 милиона долара, разказва Business Insider.
Идеята на Aplus.com била да бъде медия, която да се превърне в САЩ в "следващия BuzzFeed". Сайтът бил създаден в хола на звездата през април 2014 г. от софтуерните инженери Евън Биърд и Кендъл Дебаги. Двамата работили в къщата на Къчър в Лос Анджелис 6 месеца, изграждайки медия, която да се харесва. След това се преместили в град Ню Йорк. Сред инвеститорите в проекта днес се включват освен самият актьор и компанията Sound Ventures на Гай Озиъри - израелско-американски мениджър, инвеститор, търсач на таланти, бизнесмен. Твърди се, че в "A+" са вложили средства и редица знаменитости в инвестиционния бизнес като предприемача Гари Вайнерчук с неговата Venture 51, Ричард Чен от Ceyuan Ventures, Джаред Хят от Norwest Venture Partners, съоснователя на Babble Руфъс Гриском, фирмите SV Angel, Axelspringer.
Дори певицата Ники Минаж и изпълнителят Лил Уейн били поканени да инвестират и най-вероятно вече са го направили. В името "A+" или "A Plus" буквата "А" е сложена като асоциация с първото име на Аштън Къчър. Блогът приключи своята 2014 г. с 2 милиона долара приходи, събрани за 11 месеца, твърди източник на Business Insider. Създателите му си поставят амбициозна цел - да надмине 215-те милиона месечни уникални посещения на BuzzFeed към май 2015 г.
Идеята на Биърд и Дебаги успява - те замислят начини да комбинират технологичния си опит с обширното влияние на Къчър в социалните медии. Така "A+" става "вирусен" и пригоден към социалната комуникация в интернет медиен сайт, компания, която използва известността на знаменитости, за да стимулира разпространението на истории в мрежата.
Самите двама софтуерни инженери споделят, че "изграждат технология, която да събира съдържание от цялата мрежа преди то да е станало "вирусно" споделяно" - идеалната формула. Успехът им се обяснява с ефективността на алгоритъма, разработен от тях, съчетана със звезданата подкрепа на Къчър, който има милиони последователи онлайн. Запитан дали звездите получават пари, за да партнират на сайта, Биърд отговаря "Има много причини те да работят с нас".
Предполага се, че това ще е една от новите онлайн медии, които ще събират в бъдеще все повече внимание.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.